• m3mme

Är proteinpulver skadligt för barnet?

Jag väntar mitt första gbarn. Jag tränar 5 dagar i veckan och undrar om det är skadligt för barnet att jag äter proteinpulver? Bör jag sluta med det, eller gör det ingen skillnad? Mvh

• Svar på tråden Är proteinpulver skadligt för barnet?
  • Jopja

Är det aspartam i proteinpulvret eller massa färgämnen? I så fall bör du undvika det.

• m3mme

Då innebär det också att man ska undvika pepsimax? Eftersom det innehåller aspartam. Mvh

• bullemamman

de flesta tuggummin innehåller också aspartam.... har aldrig hört att det ska vara mer skadligt när man är gravid!

• mamma201107

Jag slutade själv med proteinpulver då företgaen ej kan 100 procent säga om det är hormoner eller något i paketen. Det står på påsarna också att det inte rekomnederas till gravida. Vad har du för sort?

• m3mme

Jag har 100% whey Gold standard. Det är rätt svårt att veta då alla säger olika. Mvh

• mamma201107

Jag vet det är ingen som är 100 procentig säker.. men jag tog det säkra före det osäkra och körde utan.. Vill ju inte att lilla bebisen ska få sig för mycket hormoner eller mineraler.

Jag tror helt enkelt att du får rannsaka dig själv, för som sagt atlla säger olika.

Vad står det på paketet förresten? För på gymgrossistens står det att man inte får använda till gravida..

• Anna4

Lightläsk ska man inte dricka när man är gravid iaf, Googla så får ni upp forskning på det. Gissar att det är aspartam som gör det, men ni får kika.

• DoMore

Regelbunden proteinpulverskonsument.
    Det renaste proteinpulvret på marknaden är Holistics. Finns i smakerna vanilj, jordgubb och choklad.
    Inga tillsatser, rena ingredienser och inget sötningsmedel eller socker.
    Rekommenderas varmt.
    Alla aspartamprodukter är hälsovådliga och den lilla forskning som finns visar på ökad cancerrisk osv. så sluta med detta både för din och ditt barns skull.
    mvh

• m3mme

Tusen tack för ett ärligt och rakt svar. Det uppskattas :) ! Mvh

• DoMore

Bara roligt att det finns fler! :)

Om du inte prövat det tidigare, jag vet inte vart du bor men bor du i Stockholm finns Holistics bland annat på hälsokosten Gryningen på Folkungagatan. De har också webbshop.

En annan sak jag har är mandelmjölkspulver, jag brukar ta en mängd Holistics proteinpulver, ca 15 gram mandelmjölkspulver och sedan äpplejuice efter cardio. Hur gott och grymt som helst.
    bara ett tips från en hälsomamma till en annan :)

Svar på tråden Är proteinpulver skadligt för barnet?