Gå på toaletten borta
Min son är snart två år och går utan blöjor för det mesta dagtid. Det fungerar bra hemma då han nästan alltid säger till innan han behöver kissa/bajsa och jag kan hjälpa honom på en barntoasits. Vi började med potta, men fick rådet att ta bort den för att göra övergången till vanlig toalett lättare. Men jag vet inte om det stämmer...när jag försöker sätta honom på toaletten utan barnsitsen vägrar han kissa. Detta innebär att han inte kan gå på toaletten någon annanstans än hemma eftersom vi inte kan bära med oss den extra toasitsen när vi åker iväg.
Idag på IKEA sa han till att han behövde kissa, men när vi kommer till toaletten vill han inte. Vi går därifrån och jag ber honom säga till om han behöver kissa. En minut senare vill han kissa igen, men inte heller den här gången kommer det något på toaletten. Vi går ut igen (visst är det kul när ngn knackar på dörren och ber oss skynda på, NOT) och efter ytterligare några minuter kommer det lite kiss i byxorna och han blir ledsen. Vi går in på toan igen och jag sätter på honom en byxblöja, trots hans protester, för jag vet inte hur jag ska hantera det. Han vill verkligen inte ha blöja på sig och när han tio minuter senare kissar i den gråter han och säger nej... Jag tror han skulle må bättre om han lyckas kissa på en vanlig toalett.
Tacksam om någon kan tipsa mig om hur jag kan försöka göra för att det ska fungera.