• saaanna

Förskola i Borås

Hejsan!
    Skulle vilja ha lite tips på bra och mysiga förskolor i Borås ( helst i stan). Gärna lite egna erfarenheter osv. Vilka är bra, vilka är inte bra?
    Vår dotter har gått på Götagården ( där trivdes vi inte ) och nu är hon hos en helt fantastisk dagmamma. Men jag tänker att det kan vara bra att ha lite ansökningar ute ifall dagmamman slutar.
    Tacksam för lite tips tack! 

• Svar på tråden Förskola i Borås
  • Rocktroll

Min dotter går på Linneagården och där trivs hon jättebra Glad får man fråga vad som var fel med götagården?

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Isabelle08

Hej!

Kan någon därute säga mig hur Götagården är? Jag ska flytta tillbaka till Borås och har satt min dotter i kö där (som alternativ 2) Har valt Montessori Malmen som nummer ett eftersom hon går på Montessori idag, men idagsläget var det fullt där (på Malmen). Jag ska flytta redan om två månader så måste börja planera redan nu.

Lorensbergsgården? är den bättre? verkar trångt där enligt en artikel.     

• saaanna

Hej!
    Tyckte inte om götagården. Pytteliten gård och de gick inte ut varje dag. Vissa i personalen var rökare vilket jag tycker är otrevligt när man jobbar med barn. Vår dotter gick där en månad sen tog vi henne därifrån. Har hört gott om lorensbergsgården trots att det är trångt. Vi köar också till malmen, verkar otroligt svårt att komma in där tyvärr:(

• Isabelle08

Tack för svaret. Har fått bekräftat från ytterligare en i bekantskapskretsen som kände någon som hade sina pojkar där och hon tyckte inte heller om Götagården..Men Lorensbergsgården har jag fått höra ska vara mycket bättre.

Vill verkligen Malmen. Men en sak som funderar mig..barnen får ingen frukost på förskolan utan får äta den hemma alt. ta med sig och äta på skolan? För min tjej innebär det att äta hemma eftersom hon inte äter fil, yougurt. Då blir frukosten vid ca 06,00 (!!) ska hon då gå utan mat i ca 4 timmar, mellanmålet blir ju vid 10,00 tiden och då bara frukt annars blir hon ju för mätt inför lunchen. (har ingen bil och tjejen kommer att börja vid 07,15, gillar inte att stressa på morgonen)

Är det någon som kan svara på varför det inte ingår frukost iallafall på förskolan?  frukt är väl ok det ingår inte på nuvarande förskola men frukost verkar lite konstigt. Står inget förklaring på hemsidan om detta.   

• Isabelle08

Suck, fick besked nu att tjejen kommer att bli placerad på Götagården. Fick en konstig ton av kommuntanten när hon nämde namnet..hon väntade sig väl någon slags reaktion eller så...men vad ska jag säga, tjejen min kan ju inte vara med mig på mitt arbete. Men märker jag att hon inte mår bra där så får de bannemig fixa en annan plats.

Men jag har ställt mig i kö på Malmen och Pyramiden, hoppas hon kommer in till hösten bara ...= ) .. 

• saaanna

Vi har inte fått plats på malmen väntar fortfarande på besked från pyramiden. Håller tummarna!
    När ska hon börja på götagården? Vår dotter går hos dagmamma. Det är jättebra när barnen är lite mindre tycker jag. Gillar du inte götagården kan du säga till om du vill ha numret till dagmamman.

• Isabelle08

Tack Saaana. Tjejen är inne på sin första riktiga vecka nu (inskolning var förra veckan) och peppar peppar ta i trä så verkar det fungera och fröknarna verkar gulliga. Självklart gäller Malmen eller Pyramiden fortfarande, får hoppas på det bästa till hösten. Som tur är kan jag tillämpa Montessoriförturen eftersom hon tidigare varit på Montessoriförskola.

• westman85

hej!
    flyttar till borås i sep, och hade inte en aning om vad jag skulle välja för alternativ, ngn som vet ifall lugnets förskola eller mariagården är bra??

Svar på tråden Förskola i Borås