• DramaQueen

Rättigheter till förskola när man jobbar som timvikarie?

Jag studerar på distans och arbetar extra utöver detta.
    Fick en kvälls tur i morgon 14-21 som jag givetvis tackade ja till.
    Ringde dagis och sa att jag behövde barnorsorg i morgon, sonen var egentligen ledig.
    Fick prata med hon som stängde i morgon, sa att jag vill ha sonen där till 17.15 då min man slutar 17. Men det gick inte, sista barnet skulle faktist gå hem 16.30 så kanske de kunde vara där till 17, men inte senare. Man skulle tydligen säga till 2 veckor innan, men hur kan man göra det när man jobbar som timvikarie, ska man behöva tacka nej till jobb för att man inte får dagis? Känns tråkigt att min man måste sluta tidigare?
    Min son är annars där ca 30 timmar i veckan beroende på hur mycket jag pluggar och jobbar.
    Men vad har man som rättigheter tänkte jag då som vikarie? Någon som vet?

• Svar på tråden Rättigheter till förskola när man jobbar som timvikarie?
  • sirisdotter

Om du har en man som kan hämta barnet -  är det något problem?  undrar jag som arbetat obekväma arbetstider år efter år som ensam förälder.   För LÄNGE sedan fantastisk kommunal barnomsorg några år -  dessförinnan svart dagmamma,  som kostade MASSOR. 

Väninnor,  grannar,  föräldrar till andra barn på dagis,  släktingar -  alla har jag anlitat år efter år.  Och tonårsflickor när barnet var äldre någon kväll då och då.

• DramaQueen
    sirisdotter skrev 2011-04-20 15:53:29 följande:
    Om du har en man som kan hämta barnet -  är det något problem?  undrar jag som arbetat obekväma arbetstider år efter år som ensam förälder.   För LÄNGE sedan fantastisk kommunal barnomsorg några år -  dessförinnan svart dagmamma,  som kostade MASSOR. 

Väninnor,  grannar,  föräldrar till andra barn på dagis,  släktingar -  alla har jag anlitat år efter år.  Och tonårsflickor när barnet var äldre någon kväll då och då.