• PruttPottan

Hur hade Du gjort?

Handen på hjärtat nu.

Det finns EN bil i hushållet. Mer behov finns inte så annat är ovidkommnde.
    Det går inga bussar dit ni bor. Alla andra alternativ är inte relevanta såsom att man inte ska bo på landet m.m.m.m.m.

Alla nycklar till bilen lägger av. Bilen går inte att låsa upp vare sig med nyckel eller dosa.
    Det är inga fel på nycklarna. Detta har bilfirman konstaterat.
    Det är bilen som inte svarar helt enkelt.

Det går inte att krossa rutan, inte ens med en slägga. Tyvärr finns ingen glashammare att tillgå och kommer inte att gå att få fram föränn tidigast imorgon.

Barnvagnen står i bilen så en promenad hem längst en hårt trafikerad väg är uteslutet.
    Gå hem utan barnvagn är också uteslutet då det är en bra bit hemifrån. Och det finns ett par matkassar som måste hem.
    Barnet är 1,5 år.

Hade du gått med på att åka med ditt barn utan bilbarnstol i baksätet för att ta er hem?

Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 21:34
    Att ringa någon finns heller inte med då det inte finns någon vi känner som har en bilbarnstol.

Taxi som en del säger kunde varit ett alternativ, jag är dock inte säker på att de har bilbarnstol om de ens hade öppet.
  • Svar på tråden Hur hade Du gjort?
  • cicci85

Nej, varför skulle jag? Skulle ringa en kompis som har bilbarnstol i bilen eller åka taxi med bilbarnstol. Finns ingen anledning att åka med en lös 1-åring på en hårt trafikerad väg.

• PruttPottan

Taxi var faktiskt inget vi tänkte på. Är dock inte helt övertygad om att de finns här ute, men för sakens skull ska jag kolla upp detta.

Det finns en skogsväg man kan ta men den är betydligt längre och fanns inte ens i tanken när vi funderade på att välja alternativet gå hem.

Hade det funnits någon med bilbarnstol hade det samtalet givetvis ringts.

• Linnika

I mitt "JA!" så utgick jag ifrån att alla "broar" var brända och att det var enda alternativet.
    Alltså att det inte gick ringa taxi och att det inte fanns nån kompis som hade bilbarnstol. 

ღ Linus ღ
  • Cecci78

Nej det hade jag inte gjort, absolut inte i den situationen, sen kan det ju finnas andra situationer tex i ambulans där det inte går att ha stol. Hade antinget fixat så att vi blev hämtade med stol annars hade jag lämnat allt vad matkassar heter och burit barnet hem genom skogen.

• PruttPottan
    Cecci78 skrev 2011-04-20 21:28:59 följande:
    Nej det hade jag inte gjort, absolut inte i den situationen, sen kan det ju finnas andra situationer tex i ambulans där det inte går att ha stol. Hade antinget fixat så att vi blev hämtade med stol annars hade jag lämnat allt vad matkassar heter och burit barnet hem genom skogen.
    Hade du VERKLIGEN burit hem barnet (17kilo) genom en skog sent på eftermiddagen? Och sedan varit utan mat?
  • Dr Mupp

Ja om alternativen är övernatta på parkeringen eller åka hem utan stol så hade jag åkt hem utan stol och varit livrädd hela vägen tills vi var inne på gårdsplanen.

Men hur ofta är det de två alternativ man har att välja mellan?

• PruttPottan
    Dr Mupp skrev 2011-04-21 01:38:00 följande:
    Ja om alternativen är övernatta på parkeringen eller åka hem utan stol så hade jag åkt hem utan stol och varit livrädd hela vägen tills vi var inne på gårdsplanen.

Men hur ofta är det de två alternativ man har att välja mellan?
    I detta fallet fanns inte många fler alterntiv som vi såg det då. Därför jag blev nyfiken på hur andra löser det =)

Taxi är det enda vi inte tänkte på. Gå fanns inte med på världskartan. Och det var tur eftersom det dessutom började regna.
  • Hannah76

Lite svårt att svara eftersom det hela är så vinklat. Ts varför behöver du höra från andra att du gjorde rätt?

• PruttPottan
    Hannah76 skrev 2011-04-21 07:19:31 följande:
    Lite svårt att svara eftersom det hela är så vinklat. Ts varför behöver du höra från andra att du gjorde rätt?
    Absolut inte, men det vore kul att höra om fler resonerar som vi. Detta var ett värsta scenario som vi aldrig ens kunde drömma om och bilen står kvar på parkeringen.

Hur menar du vinklat?
  • Cecci78
    PruttPottan skrev 2011-04-20 21:33:14 följande:
    Hade du VERKLIGEN burit hem barnet (17kilo) genom en skog sent på eftermiddagen? Och sedan varit utan mat?
    Ja i den situationen hade jag verkligen inte satt mig i en bil med barnet utan bilstol! Sen antar jag att det inte var alla ens förnödenheter som fanns i de matkassarna, vanligtvis har man ju något hemma i kylen/skafferiet/frysen...
Svar på tråden Hur hade Du gjort?