Emberstorm skrev 2011-04-20 19:23:37 följande:
Dammsug noga, och släng alla textilier i toktumlaren (de behöver inte tvättas innan) på hög värme, så dör äggen.
Funkade bra när vi fick pälsängrar förra våren. Glöm inte att slänga dammsugarpåsen, det är rena buffén där inne för krypen
Tillägger att vi inte städar med annat än grönsåpa och vinäger/bikarbonat men de försvann ändå.
Man kan lägga bitar av rött cederträ i garderoberna (men inte
på kläderna om man är känslig/har allergier), för det tar visst kål på eventuella nya gäster som virrar sig in också.
Vad är rött cederträ och vart hittar man det? Är det förebyggande för att hålla dom borta? Hur länge ska man isåfall torktumla? Jooo dammsugar påsen kryllar nog av äckel haha den åker ut!!
Hallonmumsan skrev 2011-04-20 19:29:45 följande:
dom gillar om det är smulor i skåpen. Jag måste tex alltid städa skåpet under skärbrädan för det har en tendens att alltid komma in smulor där och om jag inte gör det så hittar jag skal ifrån dom rackarna
Allright!! Då förstår jag varför jag hittat någon enstaka kring kökslisterna. Antar att jag måste kolla mellan hyllplanen också.
TAck så hemskt mycket för svar, lugnar min hispiga hjärna
Och är det någon som vet om jag måste kasta mattorna jag har? Dom är förstora för att torktumlas och frysas in. Om jag sprejar med radar sprej måste jag tvätta bort det sen för dotterns skull? (11 mån)