• QueenK

Farligt att äta bygg-isolering?

Idag har de bytt dörr hemma hos mig och min sambo vilket innebär att det nu sticker ut isolering runt dörrkanterna (hoppas att de fixar detta imorgon). Nu är jag orolig att mina katter ska äta isoleringen. Jag såg en av dem vara där och nosa men jag hann inte se om hon fick i sig något. Jag har ställt för lite saker framför vilket jag hoppas ska hindra dem och jag kommer att hålla koll på dem ända tills byggarbetarna fixar detta.

Nu undrar jag vad som kan hända OM de skulle tugga i sig isolering?

Knowledge comes from others, wisdom from within
  • Svar på tråden Farligt att äta bygg-isolering?
  • QueenK
    nemo1 skrev 2011-04-20 18:59:39 följande:
    Jag tvivlar starkt på att dom skulle äta det.
    Säkert? *neurotisk katt-mamma*
  • nemo1

Finns ingen anledning för dom att börja äta på det, däremot så kan dom ju kanske börja dra ut isoleringen för att det är kul. 

• QueenK
    nemo1 skrev 2011-04-20 20:26:19 följande:
    Finns ingen anledning för dom att börja äta på det, däremot så kan dom ju kanske börja dra ut isoleringen för att det är kul. 
    Jo fast mina katter brukar testa att äta det mesta de kan få tag i och om de drar ut isoleringen så är de ju i kontakt med det. Men då kan jag istället fråga om det är farligt för dem att vara i kontakt med isolering då? Eller det kanske bara är jag som fått för mig att det är giftigt?
  • QueenK
    Blå damcykel skrev 2011-04-20 20:47:41 följande:
    Du kan nog va lugn. I värsta fall får dom peta i mer drev imorgon. Ge katten mat ist.
    Haha, självklart får de mat! Men vad skönt, då känner jag mig lite lugnare Glad.
Svar på tråden Farligt att äta bygg-isolering?