• Mel

Vad svårt det är att gå ner de där 5 sista kilona! Tips eftersökes!

Jag vill sa garna fa tillbaka min kropp som jag hade innan. Jag har 5 kilo kvar men de sitter dar de sitter, verkar helt omojliga att bli av med. Hon ar nu 3 manader och jag kampar och kampar. Jag gar pa gym 1 gang per vecka (hinner inte mer), forsoker att ga promenader med vagnen (fast det ar inte sa bra promenadvagar dar vi bor), gor situps pa kvallen, men inte da....jag vagrar acceptera att min kropp nu skall se ut sa har. Har ni andra lyckats? TIPS eftersokes.

Ammar tyvarr inte vilket naturligtvis inte hjalper...Kram /Mel

• Svar på tråden Vad svårt det är att gå ner de där 5 sista kilona! Tips eftersökes!
  • knasen

Jag kan ju säga att jag har 7 kg kvar sen min son var 9 dagar, jag rasade där i början o sen stått helt still Han e nu 7 månader o jag har både hållt igen o ätit vad jag vill utan resultat varkens på de ena eller andra hållet Har därför inget bra tips, jag söker oxå!!!Har tänkt lite på nutrilett, men vet ej om det funkar!? Orkar nämligen inte med viktväktarna!
    Hoppas någon kommer med nåt bra tips...ha det bra o lycka till

• A Rose

Sitter också här med fem extra kilo ... Gick upp 25kg och har tappat 20 på 8v, vilket känns bra. Jag tycker att vikten liksom har trillat av i små omgångar och häromdagen märkte jag att de börjat trilla igen. Och helt plötsligt kan jag ha kläder som var för små för bara en vecka sen, trots att det bara är ngt kilo som försvunnit sen dess.

De säger att det tar lika länge för kroppen att återhämta sig från en graviditet, som det tar att vara gravid = 9 månader, så att du kanske får ha lite tålamod. Fast jag vet att det är lätt att bli otålig.

• Tussens mamma

ibland eftersökes magiska kurer osv...

att gå ner i vikt är EGENTLIGEN en enkel ekvation.
    ät färre kalorier än du förbränner. då minskar man i vikt.

sen är det det där med disciplin och sånt... men mitt tips är att äta mindre. jag har 8 kg kvar.

• jennan

Det finns en liten bok som heter "Bli smal med äppelcidervinäger" (eller något liknande!) Man kan låna den på bibblan. Den kuren körde jag efter att ha kämpat lääääänge med mina 5 kilo. Det funkade Så det är mitt absolut bästa råd!

• FamiljenTörnros

Tror inte på snabbkurer, och jag borde väl veta som deffar ner mig 30 kg varje år inför tävling:)Det bästa är regelbunden träning och rätt mat. Morgonpromenader innan frukost gör susen, men svårt med en så liten. 5g kvar och lillan bara 3mån, ta det lugnt!Jag gick ner mina 24kg på ett halvår och det får man vara nöjd med.Magen är inte i sin forma trim än men det oroar mig inte just nu, ska ju inte tävla än på ett tag:)Att göra situps ofta men ej så många gör susen för magen; kör 20st lite då och då under dagen. Borde vara ok nu när det gått 3 månader.Hör av dig igen om du vill ha mer tips!

• Amorina

Bra kost och långa promenader har fungerat på mig, gör även en hel del situps.

• Mums

Sluta köp glass, godis och chips. Ha det aldrig hemma. Om du går och fikar, ta bara en kopp te eller tre.

Ät mer fibrer, rotfrukter och grönsaker! Byt ris och pasta till råris och fullkornspasta. Ät bara grovt bröd, kolla så det är lite socker och mycket fibrer.

Ät frukt varje dag, inte druvor (sött!) utan äpplen etc.

Ät mindre portioner. Pröva att halvera dina matportioner. Blir du sedan hungrig så ät direkt ett mellanmål: två grovmackor eller två frukter kanske. Man ska ju inte gå hungrig, då ökar kroppen näringsupptaget istället, och det var ju tvärtom mot vad du ville!

Svar på tråden Vad svårt det är att gå ner de där 5 sista kilona! Tips eftersökes!