• Anonym (spiral)

Billiga graviditetstest i butik?

Jag har hormonspiral sen ett år tillbaka, har inte haft sex på typ 2 månader och ändå kan jag inte släppa tanken på att jag kanske är gravid. Har haft mensvärk utan mens i en vecka (har aldrig hänt sen spiralen sattes i), mått illa till och från och nu har magen börjat puta ut ordentligt också! Egentligen tror jag inte att jag är gravid men har hängt upp mig helt så kommer inte kunna släppa det förrän jag har testat. Frågan är nu var jag kan få tag på billiga test i butik? Vill inte vänta till efter hela påskhelgen och CB känns onödigt dyr för en sån här löjlig fixering :P

Kan tillägga att jag har ringt MVC och fått en tid nästa fredag för att kolla upp så att det inte är nån infektion jag har fått.

• Svar på tråden Billiga graviditetstest i butik?
  • Anonym

Gå till din vc och testa gratis imorrn?
    Köp annat test för ca 70 kr?

• Mommy89

Apotekets kostar 69 kronor.

• Anonym (spiral)
    Anonym skrev 2011-04-20 22:12:03 följande:
    Gå till din vc och testa gratis imorrn?
    Köp annat test för ca 70 kr?
    de har bara öppen mottagning på tisdagar  på mvc, tror knappast vanliga vc tar emot för en sån sak. Dessutom känner jag mig lite löjlig som tror detta, så vågar inte tala om det för nån :P
  • Anonym (spiral)
    Fairy of the Valley skrev 2011-04-20 22:14:57 följande:
    fast då kommer de ju efter påsk ja, det var inget hehe
    precis, därför släppte jag den tanken lika snabbt som den kom :P men annars får det bli apotekets egna. Hade bara hoppats på att billiga stickor skulle gå att få tag på nånstans.
  • Anonym (e)
    Anonym (spiral) skrev 2011-04-20 22:15:15 följande:
    de har bara öppen mottagning på tisdagar  på mvc, tror knappast vanliga vc tar emot för en sån sak. Dessutom känner jag mig lite löjlig som tror detta, så vågar inte tala om det för nån :P
    Äsch jag var helt säker på att jag var gravid i månad 4-5 för ca 1½ år sedan. Jag kände till och med sparkar (som inte fanns) jag blev så nojig att jag gick till gyn för att kolla upp det. Fick då beskedet att jag inte var gravid, mend et såg lite konstigt ut så jag borde komma tillbaka och göra ett cellprov när min nästa mens var avklarad (var beräknad att komma en vecka efter besöket). Skoj jag var inte gravid, men jag kunde ha cancer

Det hela slutade med att min mens aldrig kom eftersom jag faktiskt var gravid (fast i vecka typ 3 när jag var hos gyn). Och han som gjorde gynundersökningen var helt jävla värdelös. Idag har vi en son som är snart 9 månader. Så man skall aldrig säga aldrig  
  • Anonym (test billigt)

ja köpte själv test på ica idag. 69:- o då e de 2 st/paket. ska göra test imorgon ja. men rekomenderar de rsfu test är de. de heter väl rsfu? hmm tror de

• Anonym (spiral)
    Anonym (e) skrev 2011-04-20 22:19:28 följande:
    Äsch jag var helt säker på att jag var gravid i månad 4-5 för ca 1½ år sedan. Jag kände till och med sparkar (som inte fanns) jag blev så nojig att jag gick till gyn för att kolla upp det. Fick då beskedet att jag inte var gravid, mend et såg lite konstigt ut så jag borde komma tillbaka och göra ett cellprov när min nästa mens var avklarad (var beräknad att komma en vecka efter besöket). Skoj jag var inte gravid, men jag kunde ha cancer

Det hela slutade med att min mens aldrig kom eftersom jag faktiskt var gravid (fast i vecka typ 3 när jag var hos gyn). Och han som gjorde gynundersökningen var helt jävla värdelös. Idag har vi en son som är snart 9 månader. Så man skall aldrig säga aldrig  
    haha det blev lite vändning på det inlägget :P Men hade du preventivmedel då? Spiral ska ju vara det säkraste som finns sägs det. Ska iaf defintivt köpa ett test, rätt kul att veta ju :P
  • Anonym (spiral)
    Anonym (test billigt) skrev 2011-04-20 22:20:13 följande:
    ja köpte själv test på ica idag. 69:- o då e de 2 st/paket. ska göra test imorgon ja. men rekomenderar de rsfu test är de. de heter väl rsfu? hmm tror de
    tack för tipset! var hittar man de på ica? är de i kassan eller finns det i affären?
  • Anonym (test billigt)
    Anonym (spiral) skrev 2011-04-20 22:24:04 följande:
    tack för tipset! var hittar man de på ica? är de i kassan eller finns det i affären?
    man ber om de i kassan.
  • Anonym (spiral)

Inhandlade preg idag, ska testa imorgon bitti. Är skitnervös. Har mått illa hela dagen, känns precis som sist jag var gravid förrutom att jag inte har ont i brösten. Hoppas det är inbillning.

• Anonym (test billigt)

hur har de gått TS ??

• Anonym (spiral)

negativt! vilken lättnad! antar illamåendet beror på stress. Vet inte annars vad det kan vara. Mensvärken ska jag kolla upp på MVC på fredag. Hoppas det inte är en infektion bara.

Svar på tråden Billiga graviditetstest i butik?