Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

1:a natten utan mat....

Ts skriver ju att tösen ligger på översta kurvan så det går ju ingen nöd på henne. det är ingen bantning. Tar hon nappen och somnar är hon nog inte hungrig va.

Så skönt att hon nöjde sig med nappen. Här äts det på natten än men min tjej är 4 mån och somnar 19 för natten och sover till 2. Mat och sen sova till 6. Hon ligger på mittkurvan så jag fortsätter ge henne det målet på natten

• thegoddess

man kan ju tänka tvärt om med. hur vet man att hon är hungrig. hon kanske äter av ren vana.
    borde man inte märka om hon är hungrig. min tjej blir i alla fall arg om hon inte får mat.
    och man kan ge mat tätare på kvällen så äter dom upp sig inför natten. dom förbränner inte mycket på natten.
    så länge barnet mår bra och följer sin individuella kurva så är det ju inget problem med varken mat på natten eler inte.
    den natten min dotter tar nappen i stället för nattmål så anser jag att hon har ätit så pass på dagen att hon inte behöver på natten.
    man får ju prova sig fram lite grann. måste ju samtidigt vara bra för barnet att få en ihållande sömn med.

• thegoddess

Banta din bebis ska du ju inte göra som jag skrev innan. Mår hon och ni bra av att ge natt mål så är det bara att fortsätta. Hur ni mår är viktigast självklart. BVC kan aldrig bestämma över vad man ska göra. Dom ger ofta personliga råd med inte bara vad som dom läst till. Därav alla olika råd från olika BVC tanter. Alla barn är olika thats it

• thegoddess

Annars har dom väl läst olika böcker då. Varför säger alla så olika då enligt dig?

• thegoddess

Har inte skrivit att jag tycker det är rätt.
    Dom ger ju råd utefter situationen. Min tjej vaknar 5 gånger per natt inte är hon hungrig för det.

Min tjej äter 150 ml på natten då anser jag att hon är lite hungrig. Hon äter annars 180-210 var 4e timma under dagen. Medan jag gör i ordning maten ger sambon henne nappen så hon inte ska grina. Var 8e gång kanske så har hon somnat om när jag kommer med maten och då väcker jag ju inte henne. Utan hon får mer när hon vaknar nästa gång

Svar på tråden 1:a natten utan mat....