• Mammatill2tjejer

Bästa Harry Potter boken?

Jag vänder mig främst till alla som gillar böckerna om Harry Potter. Kanske finns det de som - liksom jag själv - är lite av en Harry Potter fantast?

Ja, det finns ett svarsalternativ även för er som inte gillar böckerna.

Frågan är enkel; Vilken Harry Potter bok är - enlig dig - den klart bästa?  Motivera gärna.

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-21 11:43
    Oops! Såg precis att jag glömde alternativet för er som inte gillar böckerna *skäms*. Ber så hemskt mycket om ursäkt.
    Men ni får gärna skriva i tråden ändå och uttrycka er åsikt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa Harry Potter boken?
  • IsDimma

Femte är bäst men näst efter kommer den sjätte.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Thaleya

ALLA, det går inte att välja. Viktigast är kanske ettan och sjuan då? sexan med?

Men fyran och femman var skrivna roligt :)

• Stårscha

Skitsvårt att välja! Jag röstade på fyran, eftersom jag gillar den spirande romantiken och Viktor Krum. Men femman, med sin beskrivning av nazism och diktatur är kanske den enskilt viktigaste av dem.

(Nu blev jag lite ledsen igen för att det inte kommer fler böcker...)

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • Ginny

Alla är bra men jag tycker nog bäst om sexan, med romanserna och det där...

• Mentat

Trean och fyran för intrigen, sjuan för att man äntligen får trådarna att gå ihop och får förklaringar till mycket som tidigare bara varit antytt.

Hur man kan gilla femman mest är mig litet svårbegripligt, den var på tok för lång och även intrigen var nog svagast i den av allihop.

• Thaleya
    Mentat skrev 2011-04-27 12:20:53 följande:
    Trean och fyran för intrigen, sjuan för att man äntligen får trådarna att gå ihop och får förklaringar till mycket som tidigare bara varit antytt.

Hur man kan gilla femman mest är mig litet svårbegripligt, den var på tok för lång och även intrigen var nog svagast i den av allihop.
    kanske för att den är lång :P
    ju mer harry desto bättre.
    sen tyckte jag om Ordern.
  • Neria

Men Hemlighetens kammare är så otroligt underbar när de går på jakt ute i Weaslys trädgård. Jag höll på att dö av skratt. Åtminstonde tror jag att det var den boken=)

• skyrocket

Kan inte rösta från mobilen men snälla ni, ettan är ju bäst. Det är då allt börjar! ;)

(för övrigt älskar jag alla böcker utom tvåan)

• Mammatill2tjejer

Ok, lite blandade åsikter.

Själv tycker jag att sexan och sjuan är bäst. Men självklart så älskar jag alla böckerna.

Är - precis som någon skrev ovan - väldigt ledsen över att det inte kommer fler böcker .

Hörde i och för sig ett rykte om att J.K Rowling sagt att "historien om Harry Potter inte är färdig berättad", men tror tyvärr att det är ett påhittat rykte...

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Embla

Jag röstade på fyran, för jag gillar kapitlet "The Yule Ball" (har enbart läst dem på engelska) väldigt mycket. Intrigen är extra bra och det är mycket humor. De senare böckerna är mycket mörkare och allvarligare och har inte lika mycket humor, tycker jag. Femman anser jag är den långsammaste. Alla böckerna är dock bra. När jag fick sista boken i min hand så fick maken ta barnläggningen, jag stängde in mig i sovrummet och sträckläste den. Tårarna rann i de sista kapitlen. Jag var så nöjd, för jag hade redan i de tidigaste böckerna insett att Snape verkligen var på rätt sida, men ingen av mina vänner, utom min make, höll med mig.

Jag har faktiskt ingenting emot att det inte kommer fler böcker om Harry Potter. Historien känns verkligen uttömd och färdig, enligt min åsikt. Däremot skulle jag gärna läsa fler böcker om samma värld.

• Thaleya
    Embla skrev 2011-05-05 16:32:49 följande:
    Jag röstade på fyran, för jag gillar kapitlet "The Yule Ball" (har enbart läst dem på engelska) väldigt mycket. Intrigen är extra bra och det är mycket humor. De senare böckerna är mycket mörkare och allvarligare och har inte lika mycket humor, tycker jag. Femman anser jag är den långsammaste. Alla böckerna är dock bra. När jag fick sista boken i min hand så fick maken ta barnläggningen, jag stängde in mig i sovrummet och sträckläste den. Tårarna rann i de sista kapitlen. Jag var så nöjd, för jag hade redan i de tidigaste böckerna insett att Snape verkligen var på rätt sida, men ingen av mina vänner, utom min make, höll med mig.

Jag har faktiskt ingenting emot att det inte kommer fler böcker om Harry Potter. Historien känns verkligen uttömd och färdig, enligt min åsikt. Däremot skulle jag gärna läsa fler böcker om samma värld.
    jag trodde inte att han var varken god eller ond, jag trodde han var sådär vardags ond bara tills dumbledore insidenten hände då visste jag inte vad jag skulle tro, men jag kände att han nog var god.
  • Familjemat

Dödsrelikerna tyckte jag var bäst. Tyckte att man fick så mycket svar i den.

Svar på tråden Bästa Harry Potter boken?