KossanMuu skrev 2011-04-25 20:54:11 följande:
håller med dig, hamnade i samma "fälla". Dålig ekonomi tar verkligen knäcken på en. Jag hade ett stadigt förhållande, men saker kan hända. Dottern var nära att dö när hon föddes vilket knäckte oss båda psykiskt, utöver detta fick hon kolik och var i princip missnöjd konstant i 6 månader. Ett perfekt förhållande hade knakat i fogarna av det vi gick igenom. Utöver detta hade vi tajt ekonomiskt eftersom vi levde på sambons lön. Vi höll ut tills dottern var ett sen separerade vi. Jag hann som tur var börja skolan tills dess så jag kunde få CSN, för jag hade lägsta föräldrapenningen, hade aldrig klarat mig på det. Men det är skittufft nu, trots att jag har csn. Lever med konstant ångest inför sommaren, om jag kommer få soc eller inte.
Lär er av andras misstag, det tjänar ni mycket på.
Dessvärre är det svårt att delge sina erfarenheter till unga människor, för det tar det som påhopp och kritik.
Det är inte det allt handlar om, utan det är omtanke om dem och deras barn.
Jag hoppas du får ordning på ekonomin, jag vet precis hur det är. Jag har fast jobb och en bra lön nu, men jag levde som du så sent som förra sommaren. Ekonomin var kraschad och eftersom jag inte fick soc på sommaren så låg jag efter med räkningar. Jag hade tur, mina föräldrar lånade mig 20 000 att betala räkningar med. Alla har inte den möjligheten.
Sen är det så otroligt tråkigt att inte kunna ge sina barn någonting. Jag är absolut inte materialist, men att inte ens kunna köpa nya kritor att måla med, ingen som inte varit där kan förstå hur det känns.
Pengar är inte allt, men det är jävligt mycket. Jag led av stress och det har tagit mig ett halvår EFTER att jag fått en fast inkomst att bli av med migrän och näsblodsanfallen orsakade av stress pga ekonomin.