• Anonym (arg)

Köpa begagnade barngrejer.. seriöst?

Min syster är på smällen, och nu ska dom köpa en barnvagn för att lägga ungen i. Idag när vi pratade på telefonen hade dom tydligen hittat en "skitfräsch" vagn på Blocket.. Vadå "fräsch"? Var den utan spyor och utan parasiter då?

Hur tänker ni som köper begagnade grejer till era ungar? Kläder är ju nästan ännu värre - ungar som spyr och skiter ner sig dagarna i ända vill man väl knappast ha på sina egna barn?

Några bra argument jag kan dra för min syster så att jag slipper oroa mig för min stackars systerson?

• Svar på tråden Köpa begagnade barngrejer.. seriöst?
  • Whack A Bunny

Jag ser inga som helst problem med att köpa begangnat. De finns ju de som inte har pengar till nya saker, och en vagn tex, kostar typ 4000 mer när den är ny. 

Och begnagnade saker behöver inte vara "ofräsha" bara för att de är begagnade. Föräldrar tar bra hand om barns saker, eftersom de vill att alllt ska vara rent och hygieniskt för deras barn.

Bara för att de är begagnat så betyder det inte dåligt, vilka många har tankar om.

Jag älskar att köpa begagnade saker, inte bara för att de är billiga, men för att de har nån bra känsla med sig och att de kan va saker som inte finns mer. Min son har inte så mycket "nya" saker, men det är för att jag föredrar begagnat framför nytt, såvidare inte det behöver vara nytt. Han har haft begagnade saker i hela sitt liv, kläder, vagnar, leksaker, och han lever ännu och är hur frisk som helst :) 

• Cornellia

Jag som tycker det är väldigt praktiskt att det är lätt att hitta fina begagnade kläder och saker till barn.

Just vagn kommer vi köpa ny, men vi har köpt ganska mycket begagnade kläder, väldigt fina. Har man tvättat kläderna så är väl alla bajsrester och spyor borta? För du köper väl inte nya kläder för varje gång barnen avänt kläderna, det är väl ganska vanligt att tvätta kläder?

BF 1/9 2011
  • Anonym
    Cornellia skrev 2011-04-21 22:19:10 följande:
    Jag som tycker det är väldigt praktiskt att det är lätt att hitta fina begagnade kläder och saker till barn.

Just vagn kommer vi köpa ny, men vi har köpt ganska mycket begagnade kläder, väldigt fina. Har man tvättat kläderna så är väl alla bajsrester och spyor borta? För du köper väl inte nya kläder för varje gång barnen avänt kläderna, det är väl ganska vanligt att tvätta kläder?
  • Anonym (Blä)

Håller med TS, tycker också det är skitäckligt med begagnat, speciellt när man inte vet vad för några som haft sakerna innan..

• April Mamma

Jag har inte köpt så många Beg saker...MEN ser inget fel idet.
    Man köper väl inte en skitig vagn tex. En vagn där en bebis har legat i är ju knappast skitig o full av parasiter.....

Ang kläder så finns det ju tvättmaskin  man klär ju inte på ungen bajsiga kläder. Och jag tror inte att det säljs kläder med spy på heller =)
    Det är väl bra att man kan återanvända saker om de fortf är fina osv

• Anonym

Är du så mån om din systerson får väl DU köpa en ny vagn till dem ;)

• Anonym (arg)

Jaha det kanske var vanligare än jag trodde då. Tyckte det lät lite sunkigt bara. Jag vill iaf ha det bästa till mina barn, så han får allt nytt. Han har börjat skolan nu, och han har dom tuffaste kläderna i plugget. Hade varit svårt om det varit hans klasskamraters bröders gamla skit han haft på sig liksom.

• CharlieF

Är du seriös, TS?
    Nästan alla jag känner köper begagnat till sina barn.
    Vi skulle köpt beg vagn men snubblade på en utgående vagn så det blev den.
    Kläder köper jag väldigt mycket second hand. Det är miljövänligare och mer ekonomiskt och tänk på alla kemikalier och färger det är i nya kläder, sånt slipper man då det är tvättat många gånger!
    Tradera mera!

• Anonym (arg)
    Anonym skrev 2011-04-21 22:20:33 följande:
    Är du så mån om din systerson får väl DU köpa en ny vagn till dem ;)
    Ja, jag erbjöd dom pengar till en ny vagn, men dom vägrar ta emot "allmosor". Ganska otacksamt, inte mitt fel att jag tjänar bra och dom inte gör det.
Svar på tråden Köpa begagnade barngrejer.. seriöst?