Min man runkar hellre i duschen än har sex med mig
Du sa att "då kan vi ha sex istället". Men vad svarade han? Sa han att "gärna älskling!" med ett stort leende? Eller mumlade han "kanske det..." och undvek ögonkontakt? Och hur betedde han sig? Kysste han dig och tog på dig och visade att han tyckte att det var ett bra förslag? Och vad hände efter att tv-programmet slutade? Kysste han dig och sa "jag ska bara duscha, ses om en stund Älskling" eller liknande? Var det liksom uttalat att ni båda var inställda på att ha sex eller var det du som antog det? Du "gjorde klart" att du väntade dig sex men var det vad han ville?Han visste att du ville men han kanske inte ville? Han kunde förstås ha sagt att "jag orkar nog inte ha sex ikväll" innan han gick och duschade. Men alltså... Ibland blir inte allt som man tänkt. Han var kanske inte beredd på att behöva stå till svars för om han tillfredsställde sig själv i duschen eller inte och ville väl inte ljuga när du frågade. Han kanske tänkte att det skulle räcka att säga att han ångrat sig ifall du skulle ta initiativ senare. Han kanske inte ens uppfattade att du satt och väntade?
Svårt att säga nåt som utomstående. Ni kanske brukar ta varandra mellan benen och fråga om den andre tillfredsställt sig själv i duschen?