Mammig 20-månadersbarn
Hejsan!
Jag har lite frågor kring min son som är så pass mammig att han sällan visar att han vill vara hos sin pappa. Här kommer lite info om hur våra dagar ser ut...
... Min son är 20 månader och har alltid varit mammig. Eller då det varit jag och sambon så har han alltid valt mig före hans pappa. Det är jobbigt att alltid vara den som är "bäst" för jag kan sällan slappna av och känna att jag har tid att göra något när vi alla tre är tillsammans hemma. Han blir sur på pappan när han kommer fram och vill ge honom en kram, ta upp honom osv. På helgerna brukar vi turas om att gå upp på morgonen men sonen klamrar sig fast vid mig när sambon säger att de ska kliva upp. Det konstiga är att det finns en person i min sons liv som han kan gå till före han går till mig och det är hans morfar. Han verkligen älskar sin mofar och lyser som en sol när han ser honom. Men sonens pappa är inte i närheten så intressant som morfar. Min sambo ser våran son kanske två timmar om dagen när han jobbar under veckan. Men min son ser inte sin morfar något mer men är ändå så mycket för honom. Beror det på att min sambo inte gett nog mycket den tid han haft med sin son? Varför är min son så otroligt mammig...?
Är det för att min sambo visar pekfingret ibland och morfar bara gör det roliga?
Det är så otroligt jobbigt att sonen inte är så mycket för sin pappa utan bara ser mig. Det går bra då jag inte är med och han bara har sin pappa men man vill att det ska gå att vara tillsammans utan att det bara är mig han ser. Problemet äter upp mig ibland och ansvaret över sonen blir för mycket vissa stunder.
Svåra frågor men tacksam för svar
Mvh/Mamman