Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

lock för örat!

om det inte hjälper med revaxör kan det vara att det är "lock" i örontrumpeten. har råkat ut för det själv och varit döv flera veckor på ena örat. det du kan göra är att testa med vanlig nässpray ett par dagar. lägg dig ner på sängen så att det rinner bakåt när du sprayat i näsan. funkar inte vanlig nässpray så testa nässpray med mer avsvällande effekt.

funkar inte det heller får du gå till vårdcentralen så får dom kolla i örat.

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble

jag fick förklaringen att jag hade "förkylning" i örat typ. Testa iallafall annars får du ringa vårdcentralen och be dom kolla så du inte har en inflammation eller nåt i örat.

om du är en av dem som har rinexin (avsvällande för slemhinnor) som man tar när man får ont av att flyga bland annat så kan du använda dem med.

• littlemisstrouble
    lilljohansson skrev 2011-04-22 19:33:43 följande:
    jo får göra det.. ringde VC i onsdags men surkärringen där sa att dom gör inget om det inte gått en vecka och det hade det ju inte så då fick jag höra av mig efter påsk igen..
    va? sa dom inte till mig när jag ringde och bad om att någon skulle kolla. sa bara att jag testat med revaxör ett par gånger och att det inte hjälper. är det typ förkylning i örontrumpeten så ska man inte använda sig av revaxör heller. ring dit igen om det inte hjälper med nässpray och säg att du SKA ha en tid för du upplever det som väldigt obehagligt (gjorde jag iaf)
  • littlemisstrouble
    lilljohansson skrev 2011-04-23 09:01:54 följande:
    det va nån sur gammal kärring jag fick prata med,, hon hade väl inte fått nåt på längeSkrattande
    hahahaha
Svar på tråden lock för örat!