Inlägg från: lilljohansson |Visa alla inlägg
  • lilljohansson

lock för örat!

vet inte om tråden ligger rätt men annars får någon gärna flytta den!

Nu till min fråga, i fredags (för en vecka sedan) fick jag lock för örat som fortfarande sitter kvar, sambon tror att det är en vaxpropp,
    har provat med revaxör men det hjälper inte, vad ska jag göra?
    någon som har några tips?

• Svar på tråden lock för örat!
  • lilljohansson
    littlemisstrouble skrev 2011-04-22 19:13:47 följande:
    om det inte hjälper med revaxör kan det vara att det är "lock" i örontrumpeten. har råkat ut för det själv och varit döv flera veckor på ena örat. det du kan göra är att testa med vanlig nässpray ett par dagar. lägg dig ner på sängen så att det rinner bakåt när du sprayat i näsan. funkar inte vanlig nässpray så testa nässpray med mer avsvällande effekt.

funkar inte det heller får du gå till vårdcentralen så får dom kolla i örat.
    ok tack för förslaget, ska prova..
    har som sagt haft det i en vecka nu och igår så började det även att göra ont i örat lite.. hoppas at tdet släpper snart blir ju galen när jag knappt hör på det :P
  • lilljohansson
    littlemisstrouble skrev 2011-04-22 19:21:22 följande:
    jag fick förklaringen att jag hade "förkylning" i örat typ. Testa iallafall annars får du ringa vårdcentralen och be dom kolla så du inte har en inflammation eller nåt i örat.

om du är en av dem som har rinexin (avsvällande för slemhinnor) som man tar när man får ont av att flyga bland annat så kan du använda dem med.
    jo får göra det.. ringde VC i onsdags men surkärringen där sa att dom gör inget om det inte gått en vecka och det hade det ju inte så då fick jag höra av mig efter påsk igen..
  • lilljohansson
    littlemisstrouble skrev 2011-04-23 06:19:19 följande:
    va? sa dom inte till mig när jag ringde och bad om att någon skulle kolla. sa bara att jag testat med revaxör ett par gånger och att det inte hjälper. är det typ förkylning i örontrumpeten så ska man inte använda sig av revaxör heller. ring dit igen om det inte hjälper med nässpray och säg att du SKA ha en tid för du upplever det som väldigt obehagligt (gjorde jag iaf)
    det va nån sur gammal kärring jag fick prata med,, hon hade väl inte fått nåt på längeSkrattande
  • lilljohansson
    Therese6699 skrev 2011-04-23 06:36:33 följande:
    Det kan vara en öroninflammation på gång eller en extern otit (svullna hörselgångar) Jag åkte  på dessa för lite drygt två månader sedan och var praktiskt taget döv på vänster öra i över en månad. Skitjobbigt var det. Öroninflammationen gjorde iofs dunderont. Men externa otiten var mest obehaglig. Jag fick penicillin och cortisiondroppar innan det släppte.

Jag skulle nog be någon som kan kolla i örat.
    /T
    öroninflammation tror jga inte att det är, det vet jag hur det känns.. men ska ringa VC men har dom öppet nu i helgen?
  • lilljohansson
    Karo Lina skrev 2011-04-23 09:30:41 följande:
    Har du nyligen varit förkyld? Isf kan du ha en sekretorisk media otit vilket betyder vätska bakom trumhinnan. Försök att tyckutjämna minst 50ggr/dag och se om det inte ger med sig. Det kan också vara en vaxpropp som du säger men är den så stor att den ger lock då löser det nog inte upp sig med revaxör.
    Jag skulle inte åkt in akut så länge du inte har jätteont utan vänta till efter helgen. Även om det är obehagligt är det inget farligt.
    jag har provat att tryckutjämna men det ger inte med sig..
    sak ringa till VC efter helgen..
Svar på tråden lock för örat!