• Anonym

Extremt förstoppad! (äckelvarning)

Usch vad pinsamt. Here we go!

Steg upp i morse, väldigt bajsnödig. Gick på toa och ut kom ingenting. Efter ca en halvtimmes pressande insåg jag att det inte skulle gå. Jag tog en dos microlax. Jag har tagit microlax en gång tidigare för några månader sedan, då tog det bara 5 minuter innan jag kände att den verkade, och jag fick svettandes stå och knipa den resterande kvarten innan jag fick gå på toa. Denna gången kände jag ingenting. När jag väntat en timme efter jag tog det gick jag på toa igen för att se om det hjälpt, men inte. Jag fick inte ut något.

När jag trycker på kan jag känna med fingrarna hur det buktar ut runt öppningen, (jag har alltså inte fingat i bajset utan det buktar typ 5 cm runt om hela hålet ) och när jag trycker på utbuktningen känner jag en STOR klump avföring genom huden. Säkert i storlek som en clementin.

Jag har aldrig varit så här förstoppad. Jag har fortfarande inte lyckats bajsa och efter allt pressande har jag nu lyckats få små sprickor i ändöppningen och det har blödit och svider.

Vad är nästa steg efter microlax? Jag måste få UT detta!

• Svar på tråden Extremt förstoppad! (äckelvarning)
  • Anonym

En liten barnmatsburk Katrinplommonpuré brukar alltid hjälpa mig, visst det tar en timme eller två minst.

• Anonym

Här kommer äckelvarning 2. Du kanske helt enkelt ska hjälpa det ut på traven med fingrarna? ... Det låter hemskt men det kan vara effektivt!

• Anonym

Jag vet precis vad du menar och tyvärr har jag inga råd att ge. Att äta lösande saker är det ju för sent för, det sitter redan en kork som täpper till. Har haft liknande ett antal gånger senaste tiden, är höggravid. Jag har tack och lov lyckats pressa ut det till slut. Lider med dig och hoppas du får bra råd. Jag hänger kvar här och hoppas på svar jag med.

• Anonym
    Jesper f skrev 2011-04-22 19:56:48 följande:

TS, jag är ledsen, men du måste nu försöka hjälpa till och göra en manuel tarmtömning med hjälp av långfinger eleer dylikt. ( Har du plasthandskar hemma, använd dessa, annars får du försöka med ett par fryspåsar. Glöm för guds skull INTE att avnända vacelin, glidmedel eller i sista hand vanlig matolja. Det måste du använda. ) Du kommer inte längre med vare sig microlax eller katrinplommon. Du måste s.a.s få ut "korken" för att resten ska rinna på. Och lyckas du inte med det hemma, måste du åka in till Akuten, så dom får hjälpa dig. För varje timme du väntar, desto värre kommer det bli.

Precis vad jag menade... Hoppas det löser sig för dig TS, det är inte ovanligt det du råkat ut för iallafall - vet många som haft samma bekymmer.
Svar på tråden Extremt förstoppad! (äckelvarning)