• annacec

Bebis 3 veckor har slem med blod i avföringen

Vår bebis är 3 veckor och nu har vi upptäckt lite slem i blöjan som är rött dvs med lite blod i. Bajset är också mer grönt än senapsfärgat. Han släpper också rejäla brakare och verkar ha rätt mycket gas.

Ska jag ändra min kost? Utesluta komjölk har jag läst någonstans.
    Går detta över med tiden?

Vad ska man äta och inte äta för att vara snäll mot bebisens mage?

• Svar på tråden Bebis 3 veckor har slem med blod i avföringen
  • u77

Om det är blod i bajset så ring sjukvårdsrådgivningen!

• Guld gossarnas Super Mamma

ammar du? isf kan det vara så att då du ammat har blött lite från bröstet och bebis fått ner blodet då och ang slemmigt och grönt bajs,kan bero på att bebis kanske är något förkylt,men ring in och hör med sjukvården ändå. 
    Börja inte ändra din kost innan du pratat med tex Bvc eller en barn läkare. 

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Kaosmamma

Som ovan sa, ibland kommer det blod från bröstet vid amning och då kommer det i avföringen..

• Penguine

Min dotter fick exakt så med både blodet och bajset när hon var runt 2 veckor och det var komjölksallergi. Jag uteslöt all mjölk och hon blev bättre inom några veckor. När hon var 7 månader testade vi mjölk igen och då var hon "frisk".

• maria12

min 3 veckors har precis lika dant. Fick rådet att utesluta mjölkprodukter för att se om det blir bättre.

• annacec

Har varit på barnakuten nu,  läkaren säger vi ska testa att utesluta komjölksprotein. Har ni några tips på vad jag ska äta och inte äta? Känns som jag inte kan äta något!?

Kan jag ha Havredryck i kaffet?
    Tips på godis och sötsaker?
    Tips på bröd?

Hur är det med soja-produkter, t ex yoghurt. Kan jag äta det?

Alla tips mottages tacksamt!

• Guld gossarnas Super Mamma

Ts: den flesta bröd sorterna är mjölkfria,så dom kan du äta,ris mjölken är bättre den ger inte samma bismak som havremjölken,undvik så gott det går även soja produkter då bebis kan reagera även på soja om den är mjölkallergisk,finns annan sort yoghurt tex Oatly det finns nu tom i liter förpackning,Ica har mjölkfri leverpastej.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Konvaljen

Kolla innehållsförteckningarna noga och glöm inte att ex vassle också är mjölk. After Eight ska vara mjölkfri, om man gillar det. Kaffe med sojamjölk är helt ok. Jag har ätit havregrynsgröt med havremjölk till frukost. Oatley har även havreglass som är jättegod.
    Marabou mörk är också mjölkfri har jag för mig.

• annacec

nu har jag kört mjölkfritt i en vecka med blodiga slemmet fortfarande kvar... hur lång tid ska det ta`?

Svar på tråden Bebis 3 veckor har slem med blod i avföringen