• Mammis me Tindra

tips på bra julklapp (som inte kostar en förmögenhet)

Hej tjejer!
    Nu är det snart jul igen och julklappar ska köpas. Problemet är att i år är jag mammaledig och har därför inte mycket pengar att lägga på julklappar.
    Det största problemet är till min sambo. Han har redan köpt till mig och han har köpt en mobil, 2 designerväskor, 2 skärp, elizabeth arden kräm och nåt mer som han inte vill säga.
    Nu har jag panik, jag KAN inte lägga så mycket pengar på honom, högst 1000kr har jag tänkt.
    Kan nån tipsa om en bra julklapp som inte kostar en förmögenhet?

• Svar på tråden tips på bra julklapp (som inte kostar en förmögenhet)
  • magdalena 80

Vill du ha något verkligt billigt (eller det beror ju på hur mycket man lägger ner på materialet) som ändå visar att du ansträngt dej för hans skull kan du ju göra en "Jag älskar dej för att"-bok. Finns massor med tips på såna inne på BT o det e ju en present som man inte glömmer att man fått i första taget.
    Andra ideér är väl att bjuda t.ex. på en lyxig middag o ev. bio o sen ha ordnat barnvakt så att ni får tid för er själva bara ni två.
    Ja, det e svårt det där med julklappar... Hoppas du hittar nåt som passar!

• MrM

Jag är rätt keff på att köpa kläder själv så min fru brukar ge mig en lite finare tröja eller nåt och det är uppskattat. Annars är ju alltid något som passar till hobbyn trevligt. Jag älskar att fiska men kan inte försvara för mig själv att lägga ner allt för mycket på exklusiva saker. Det behöver ju inte vara jättedyrt men kan kosta lite för mycket relativt andra varianter. En rulle för 800kr istället för en för 300kr. En kniv för 500kr istället för en för 200kr. Ja du fattar konceptet.

Mvh

• C a t

Svårt att ge tips när man inte vet hur din kille är....

• Simsalabim

Ska han vara pappaledig nästa år? Jag köper ett årskort på Skansen till min man som ska vara pappaledig i sju månader. Det kostar 400 kr. Jag tänker även köpa en fickradio med hörlurar som han kan lyssna på när han är ute och går med vagnen.

Lycka till!

• Happy me

JAg ska ge min man en morgon rock att gå och strosa här hemma i. Det kan ju kosta allt från 250 till 1000 kr!

• Vintervila

Vi ska inte ge nånting i år har vi sagt, jag är mammaledig så det känns som att vi kan lägga pengarna på nåt annat. Tar det nästa år. Jag fyller år efter jul också så jag klarar mig

• Saltängen

En liten fundering bara, har du lite pengar eftersom du är föräldrarledig och din man mycket pengar eftersom han jobbar? Bjussar han inte dig på pengar i vanliga fall? Om inte, så tycker jag inte att du ska ha dåligt samvete för att du inte kan köpa nån dyr julklapp...

• sladdis på G

Varför inte en upplevelseklapp..... typ spa, konsert eller bara att du bokar hotell o ni kommer hemifrån o får tid för varandra. (förutsatt att ni ordnat barnvakt) :)

• Böckling

vi gav varandra en diskmaskin i julklapp i år. Den ska installeras i morgon. Så mitt tips e väl något praktiskt som man har nytta av.

• JKMNA

Min kille fyller 30. Har också det knapert...tänkte köpa en kniv för 5-600 och så lite småsaker. Max tusen får det bli.
    I julklapp har jag köpt David Batras bok. Kommer inte ihåg vad den heter men den verkar rolig och jag tror att han kommer att gilla den. Behöver också lite tips...

• Ida76

Visst har man inte så mycket pengar nu när man går hemma, men samtidigt så vill man ju ge någonting, nån gång vill man ge något tillbaka, brukar få presenter då och då av honom.
    Jag köpte en praktisk sak, laservattenpass som även känner av träreglar, el-ledningar och metall, den var inte så billig 850kr, men då vet jag att gärna vill ha en sådan.
    Kram på er alla i julvimlet

• halstabletten

OJ! varför VET du vad du ska få i julklapp?!

• UllenK

köpt ett par trådlösa hörlurar som han kan ha både till steron och tv:n när vi andra behöver lite lugn och ro, finns i prisklass mellan 250-2000kr....en bra gjej tycker jag ialla fall, dessutom kan ju jag använda det också.

• k girl

Om han gillar whiskey så är ju whiskey från Islay sjukt god, de finns för 250 kronor och uppåt. Jag tycker mycket om Ardbeg och Laphroaig som finns lite billigare. Ardbegs Connoisseurs Choice från 1995 är tjärig och har fin eftersmak, mycket god, kostar 400 kronor.

Svar på tråden tips på bra julklapp (som inte kostar en förmögenhet)