• Boonga

Varför hatar ni klänning och kjol?

Jag har fått lite påhopp för att jag tycker kvinnor ska ha antingen kjol eller klänning.

Kan ni vara snälla att säga exakt varför det är så illa, vilka nackdelar finns det egentligen? Vid vilka tilfällen kan ni absolut inte tänka er ha kjol eller klänning, och varför?

• Svar på tråden Varför hatar ni klänning och kjol?
  • Snabeldrake

Använder ALDRIG kjol eller klänning, av den enkla anledningen att jag inte tycker om det. 

• Fru U

Varje gång man går uppför en trappa typ. Särskilt om det är en tillfällig trappa (man brukar se igenom trappstegen då)

har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Mandel

Man måste raka benen, hålla koll så man inte tar hål på strumpbyxorna, alltid ha ett par strympbyxor extra i handväskan - tar plats, fula ben döljs bättre i byxor , vad ska man ha på fötterna?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Boonga

Den ska vara bra kort för att man ska kunna se trosorna i en trappa. Det var inte den sortens kjolar jag menade. Och om man jobbar på en byggarbetsplats med tilfälliga trappor ser jag fördelen med byxor.

• Fru U
    Boonga skrev 2011-04-23 13:55:08 följande:
    Den ska vara bra kort för att man ska kunna se trosorna i en trappa. Det var inte den sortens kjolar jag menade. Och om man jobbar på en byggarbetsplats med tilfälliga trappor ser jag fördelen med byxor.
    Förvisso. Men kjol/klänning med platta skor är fult enligt mig så därför går det bort
    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • Veladis

Jag känner mig mer bekväm i ett par byxor. Det är varmare. Inget är i vägen och fladdrar när jag går. Jag behöver inte bry mig om hur jag sitter. Jag kan hjula på gräsmattan och klättra i träd om jag nu skulle vilja det.

På sommaren kan jag ta kjol/klänning, men då vill jag helst ha korta tights under. Annars känner jag mig naken och som att jag måste hålla ihop benen hela tiden när jag sitter...

• Boonga
    Mandel skrev 2011-04-23 13:54:46 följande:
    Man måste raka benen, hålla koll så man inte tar hål på strumpbyxorna, alltid ha ett par strympbyxor extra i handväskan - tar plats, fula ben döljs bättre i byxor , vad ska man ha på fötterna?
    Struntprat, raka benen tar bara några minuter, att ha såpass koll att man inte river upp strumpbyxorna är inte raketforskning, precis. Vad ska man ha på fötterna? Skor, kanske?
  • Kazeer

Jag använder inte kjol och klänning eftersom jag känner mig utklädd i de plaggen. Det känns inte som om jag är jag utan som om jag försöker vara någon jag inte är. Jag känner mig inte bekväm och kan inte röra mig som jag vill.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • En Reflektion

Fördelen med byxor är att människor blir rörligare i det plagget. Sedan har jag aldrig stött på någon som hatar klänning och kjol. Olika plagg vid olika tillfällen.

• Boonga
    Veladis skrev 2011-04-23 13:57:25 följande:
    Jag känner mig mer bekväm i ett par byxor. Det är varmare. Inget är i vägen och fladdrar när jag går. Jag behöver inte bry mig om hur jag sitter. Jag kan hjula på gräsmattan och klättra i träd om jag nu skulle vilja det.

På sommaren kan jag ta kjol/klänning, men då vill jag helst ha korta tights under. Annars känner jag mig naken och som att jag måste hålla ihop benen hela tiden när jag sitter...
    Det är inte snyggt att sitta och visa skrevet i byxor häller, om du tror det. Ihop med benen, tack!
Svar på tråden Varför hatar ni klänning och kjol?