• Boonga

Varför hatar ni klänning och kjol?

Jag har fått lite påhopp för att jag tycker kvinnor ska ha antingen kjol eller klänning.

Kan ni vara snälla att säga exakt varför det är så illa, vilka nackdelar finns det egentligen? Vid vilka tilfällen kan ni absolut inte tänka er ha kjol eller klänning, och varför?

• Svar på tråden Varför hatar ni klänning och kjol?
  • enlitenbitkaka
    En Reflektion skrev 2011-04-23 13:59:06 följande:
    Fördelen med byxor är att människor blir rörligare i det plagget. Sedan har jag aldrig stött på någon som hatar klänning och kjol. Olika plagg vid olika tillfällen.
    Ajabaja, inte generalisera.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Thursday

Tja, de flesta varierar sig väl och har byxor ibland och kjol ibland. Det är väl karlarna det är mest synd om som inte får välja. Jag tror att det förr eller senare blir så att det blir mer unisex på modellerna.

• Veladis
    Boonga skrev 2011-04-23 14:00:38 följande:
    Det är inte snyggt att sitta och visa skrevet i byxor häller, om du tror det. Ihop med benen, tack!
    Jag menar inte att man nödvändigtvis ska skreva för att man har brallor.
    Met finns betydligt fler varianter att sitta "städat" i brallor än i kjol.
    Med kjol som går till knäna eller kortare är det ju bara Silvia-stilen som gäller.
  • Boonga

En annan sak är att det är mycket luftigare och fräschare. Håller man på och täpper till med bindor och trosor och trosskydd och byxor möglar det ju till slut.

• Lena

Jag älskar att ha kjol men anser att alla bör få välja vad de ska ha på sig! Att anse att man har något att göra med vad andra än ens minderåriga barn har på sig tycker jag är helgalet

• k girl

Jag älskar både kjol och klänning och har det till både vardags och fest. Men jag vill gärna variera mig. Har gärna jeans eller shorts när jag ska vara ute och gräva i kökslandet eller jobba med målnings- eller annat renoveringsarbete; till vissa blusar och toppar är det snyggare med ett par slacks eller en annan snygg byxa. Att kvinnor ifrågasätter åsikten att de bara ska ha kjol eller klänning kan jag alltså förstå.

• Tecken

Jag avskyr det inte, men jag ställer mig tveksam till din formulering i ts "jag tycker kvinnor ska ha antingen kjol eller klänning". Vaddå ska ha? Man gör väl som man vill.

• Boonga

Jag menar väl egentligen "...är snyggast i kjol eller klänning". Byxor har självklart också sin plats.

Om man är rädd för att smutsa ner sig i t.ex. trädgården fungerar det ju utmärkt med ett förkläde. Det ser faktiskt riktigt trevligt ut.

• JuliaåRonjasmammis

Jag hatar inte klänning eller kjol, men jag föredrar oftast jeans. På vintern ser jag ingen vits alls med kjol, varför ska jag frysa arslet av mig för att någon inte har uppdaterat sin almanacka sedan 1945 och "tycker" saker om hur andra ska/bör klä sig?

Fast idag har jag kjol, tror dock inte att det är någon kjol som Ts skulle godkänna, då den är kortkort och av jeans, och bärs över ett par tights/strumpbyxor.  Jättesnyggt matchat med vit, ribbad farfarströja och rödblommiga Converse.Solig

Don't mess with my integrity!
  • Boonga
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-23 14:36:49 följande:
    Jag hatar inte klänning eller kjol, men jag föredrar oftast jeans. På vintern ser jag ingen vits alls med kjol, varför ska jag frysa arslet av mig för att någon inte har uppdaterat sin almanacka sedan 1945 och "tycker" saker om hur andra ska/bör klä sig?

Fast idag har jag kjol, tror dock inte att det är någon kjol som Ts skulle godkänna, då den är kortkort och av jeans, och bärs över ett par tights/strumpbyxor.  Jättesnyggt matchat med vit, ribbad farfarströja och rödblommiga Converse.Solig
    Jeanskjol och tights är det egentligen inte fel på, men jag hoppas att du har benen ihop, det är inte bättra att se grenen på ett par tights än trosor.
Svar på tråden Varför hatar ni klänning och kjol?