Bebis som får många komplimanger..
Vill först säga att detta är ingen skryttråd utan jag vill verkligen ha råd och svar.
Min dotter på 9 månader får ständigt komplimanger när vi är ute någonstans och får alltid höra hur vacker hon är , vilka vackra ögon Osv..Hon får ärligt talat otroligt mycket uppmärksamhet. Bara igår fick vi höra tre gånger att hon borde bli barnmodell. Självklart blir jag som mamma smickrad, men jag undrar lite hur man ska göra för att dottern inte ska tro att endast utseendet spelar roll? Jag kan ju inte säga till människor att sluta ge komplimanger, men jag kan kanske förklara för min dotter när hon är äldre att utseende inte är allt. Vi försöker ofta klä henne neutralt och vill inte att hon ska bli en liten utseendefixerad prinsessa utan ett lyckligt barn. Ska jag strunta i att göra en grej av det eller hur ska jag göra för att inte riskera att hon blir lika utseendefixerad som många är? Vill att hon ska förlita sig på sig själv och inte bara på sitt utseende. Hur gör ni andra föräldrar vars barn får mycket uppmärksamhet?
Vet att det blev lite rörigt men hoppas ni förstår hur jag menar ändå..