Håll koll på era barn! Släpp dom inte utan uppsyn!
I Finland har det denna vecka drunknat fyra små barn.
Håll koll på era barn! Det kan gå så fort!
I Finland har det denna vecka drunknat fyra små barn.
Håll koll på era barn! Det kan gå så fort!
Tänk också på att små barn inte ropar eller plaskar när de hamnar under vattnet.
var det inte en 3 åring här ifrån skåne som dog i grannens damm också för 1 vecka sen eller något ?
Riktigt sorligt. Det går så jäkla snabbt också. Tänker på det barnet som dog för ett bra tag sen också i badkaret, när pappan till & med var inne på toan..
Det var en 1,5 årig pojke som drunknade i grannens damm förra veckan
Inte min granne alltså, utan det som pussa kaninen skrev
Jag hoppas att min dotters pappa har koll, hon är där varannan helg och han har sjötomt. Kan säga att jag är väldigt orolig när hon är där, men jag tror att jag kan lita på att han har henne under uppsikt (jag tror för att man aldrig kan lita på en annan människa till 100% men min tillit till honom är bra nära)
Var en jag känner, hennes son dom dog i grannens dam:( det kan gå så himla fort! Vågar inte släpps dottern ur sikte nästan!
Läste i Aftonbladet om en kvinna vars barn blev påbackad av en husvagn (tror jag det var). Varför hade INGEN koll på barnet?!
Det är lätt om man är många vuxna att tro att man har koll på varandras barn. Det är jättefarligt. Jag har alltid haft koll på mitt barn och när jag behövt gå ifrån har jag sagt till någon annan vuxen att kolla mitt barn tills jag är tillbaka. Poolparty eller grillfester på stranden med många vuxna, men ingen som inte bokstavligen tagit på sg ansvaret för ett enskilt barn har någon koll!
Det va skrämmande många barn som drunknade förra sommaren Man måste ha 100 % koll när det finns sådanan faror i närheten, och just vatten är falrligt då de inte ger ljud ifrån sig när de hamnar under vatten. (När de är små)
När jag åker till stranden på somrarna så ser man varje dag småbarn som leker själva i vattnet utan uppsikt av föräldrarna (tyvärr oftast mammor som ligger och solar sig).
I somras kom det fram en flicka till oss utrustad med badring och armpuffar och ville leka med min då 4-åring. Vi var såpass långt ute att jag hade vatten till midjan.
Jag frågade vart hennes föräldrar var och hon svarade att hon låg på stranden.
Det är livsfarligt, ungen kan dras med ut i havet eller drunkna, och när man lägger sig i så får man såklart en arg mamma på sig.