• Tonx

Slapphänta tonårsföräldrar

Du missade endel relevant information i trådstarten; "Hej, jag är muslim och anser att döttrar ska lyda sina fäder, klä sig i heltäckande kläder och att det är incestuöst om föräldrarna skymtar ens private parts".

All respekt för dig och din religiösa livsåskådning, men du kan inte förvänta dig att kunna applicera den på svenska normer.

• Tonx
    Dreams Never Ends skrev 2011-05-06 08:11:33 följande:
    Detta har absolut ingenting med religion att göra. Respektlöst att dra in religion. Man behöver inte tro på NÅN religion för att bry sig om sin tonåring.
    Jo, det har det. Du baserar dina åsikter på din religiösa livsåskådning. Du baserar dina åsikter på vad som är att "bry sig om sin tonåring" på vad som är okej eller inte enligt islam.
    Därför säger jag att du kan inte applicera dina idéer på svenssonfamiljer, hade vi varit ett muslimskt land så hade diskussionen sett helt annorlunda ut, då hade det funnits fog för det du säger, men här, nej, det fungerar inte så och hur mycket du än grämer dig över hur vi uppfostrar barnen så kan du inte ändra det, vi är för olika.
  • Tonx
    FixarFrasse skrev 2011-05-19 10:34:20 följande:
    ...tycker absolut inte att man kan likställa en bra uppfostran med att stoppa hångel och undvika sex. Med mina barn pratar jag istället om att det är OK att hångla och ha sex när du själv tycker det känns rätt. Låt aldrig någon tvinga dig eller tjata på det, då är det absolut inte rätt.
    Respekt för sin kropp kan väl absolut vara att ha bra sex för njutnings skull?
    Sedan kan det väl stundtals vara jobbigt som förälder att fundera på sina små gullungar (de var det ju alldeles nyss) i sådana situationer... Men ändå rätt med min måttstock iallafall.
    Jag gillar din kommentar om sex för njutnings skull, för jag ser det absolut som att jag ger mig själv och min kropp respekt när jag ger den njutning med en man/kvinna som är vacker att se på, och bra i sängen!
    DET är en sak jag fick lära mig, säg ALDRIG ja till en person du inte vill ha, och du har RÄTT att säga NEJ om det inte känns bra. Det är också respekt.
  • Tonx
    FixarFrasse skrev 2011-05-19 10:53:31 följande:
    Helt överens! Skulle kanske t o m "skruva upp" till att säga att du SKA säga nej om det inte känns bra! Men såklart menar vi samma sak!
    Du har rätt. Man SKA säga nej! Aldrig låta någon göra något man inte vill.
    Det lär jag mina barn redan idag. Vissa tycker ju att man är knäpp som pratar om sånt med en 3 och 6-åring, men jag vet att ungarna pillar och undersöker, även kompisar emellan, och jag har sagt åt dem på ett sätt som de kan förstå att det är du som bestämmer över snippan och ingen annan.
  • Tonx
    sextiotalist skrev 2011-05-20 11:27:39 följande:
    De få gångerna jag hade string var jag tvungen att flytta snöret från ändan hela tiden, det var så förbaskat obehagligt att ha något mellan skinkorna.
    Jag tror det beror lite på rövens utformning, jag hade string i tonåren, JÄMT.
    Sen kom barn och röven blev fläskigare, då satt de minsann inte nåt bra längre.
    Nu har jag dock inte testat på flera år
Svar på tråden Slapphänta tonårsföräldrar