• Presens

Skriva barnbok? Hur göra?

Vet inte om platsen är rätt... men jag frågar

Är det någon här inne (som är intresserade av språk och av att skriva) som skrivit er egen bok? Har haft en dröm sedan flera år tillbaka, men det har liksom inte blivit mer än en dröm. Någon som vet hur man går tillväga, som kanske gått igenom det själv?

Jag la ut min fråga på www.spraksidan.se - men då sidan är ny, verkar det ta ett tag innan jag får svar Flört

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Skriva barnbok? Hur göra?
  • mkar

Ett annat bra tips är att kolla in tidningen Skriva! Det är en ny tidning som handlar om hur man skriver en bok. Där finns säkert svar på många frågor om hur man skriver böcker både för barn och vuxna. Läs mer på www.tidningenskriva.se!
  • Kaosmamma

Jag har gett ut två barnböcker. Skrivit och illustrerat själv. Fick två starka idéer jag verkligen ville genomföra och startade eget förlag, ett AB. Båda böckerna har legat med på olika topplistor och blivit fint recenserade. Inköpta även till olika butiker och en stor bokkedja. Släppte även 4 appar till iPad och iphone med tema från en av böckerna som ligger på svenska toppen över böcker i AppStore.

Det är viktigt att ha en bra ide som man brinner för. Viktigt att man tror på det man gör. Det är egentligen första byggstenen... Sedan får man fylla på och ta ett steg i taget..

Lycka till!

Svar på tråden Skriva barnbok? Hur göra?