Inlägg från: Jojjonfluffboll |Visa alla inlägg
  • Jojjonfluffboll

Insemination

Hej,

Vad har ni för erfarenheter när det gäller PCOS och insemination och få barn den vägen?
    Jag och min flickvän har börjat planera för barn och eventuellt framtida besök i Danmark, men det är mycket att hålla reda på och vården har inte direkt bemött mig speciellt bra tidigare, så vi får väl se om de hade tänkt ändra sin attityd nu när jag har tappat några kilon :)

• Svar på tråden Insemination
  • Jojjonfluffboll

Hej!
    Tack för ditt svar!
    Det verkar sakta gå framåt (även om jag inte har tålamod för sakta...), nu ska jag lämna blodprov nästa vecka för att eventuellt få börja ta Pergotime.

Får jag fråga - använde du någon speciell metod för att gå ned i vikt? Träning, kost? Jag har fått rådet att gå ned ytterligare, även om jag börjar bli lite less på att behöva kämpa med det om och om igen. Totalt har jag gått ned 17 kilo på ungefär två år, så jag börjar känna mig ganska nöjd med mig själv som det är just nu, men mitt BMI ligger fortfarande över 30 så jag får inte gå via landstinget nu när vi planerar för barn, därav Danmark.

• Jojjonfluffboll

Tack! :D

Jag har provat LCHF tidigare och det har fungerat väldigt bra, men jag blir så fort less på maten eftersom vi båda två är vegetarianer och det är väldigt mycket som kretsar omkring kött så det blir så fort tjatigt i längden. GI liknar ju LCHF, så ska nog prova att ge mig på det nu istället :)

Jag har tusen frågor tror jag - vilka hormoner tar du och hur bar du dig till väga för att få den behandlingen? Landstinget är inte min vän, som jag har förstått det måste jag genomgå en fertilitetsutredning för att få hormoner, och då hamnar jag ännu en gång till det att jag måste ha BMI under 30. Har försökt vara på läkarna om att jag inte behöver en fertilitetsutredning eftersom det inte direkt rör sig om att jag försöker skaffa barn heteronormativt, men en något motvillig läkare skrev ut Pergotime (bara en dos) för att jag skulle få testa.

Vi har dock varit en sväng i Danmark nu förra veckan, så nu gäller det att hålla tummar och tår! :)

• Jojjonfluffboll

Jag får Metformin sedan något år tillbaka, det är nog bland annat det som har hjälpt mig med min viktnedgång tror jag, då jag tidigare kunde gå upp för minsta lilla som jag åt fel, men nu ligger det mer på en jämn nivå.

En plötslig flytt från norr till söder leder tyvärr till en tillfällig paus på bebisfronten. Dock hoppas jag på större framgångar med landstinget här, eventuellt, har inte hört så mycket om hur det ligger till här nere. :)

Svar på tråden Insemination