• Tifaret84

Vattenavgång men inga värkar, när kom er igång?

Vattnet gick inatt men inga värkar i sikte, bara en bebis som stökar runt väldigt mycket. Sammandragningarna är väl mer obehagliga än tidigare men inget som kan kallas att göra ont. Kom era igång spontant eller blev ni igångsatta? Efter hur länge isf? Vill ju inte vänta 2 dygn =(

• Svar på tråden Vattenavgång men inga värkar, när kom er igång?
  • Golden Robot

Vattenavgång klockan 22, "hot" om att bli igångsatt efterföljande kväll alt morgonen efter det (mitt vatten var i o f s missfärgat och jag var därför inlagd fr o m vattenavgång...), men när jag klockan 15 dagen efter vattenavgång försökte få i mig lite mat drog det igång, och då var jag öppen 3-4 cm. Det blev bebis ganska precis ett dygn efter att vattnet gick :D

• AlexB

Efter 3 dygn så satte dom igång det på mig. Hade inga egna värkar innan eller sammandragningar.

• Emen

Blev även för mig igångsättning efter tre dygn och det gick jätte bra. Jag är så nöjd med förlossningen. Lycka till!

• Hemlighet

Mitt vatten gick kl 05.20 och värkarna kom igång runt ca 19 tiden samma dag. Dottern kom ut 04.59 alltså nästan 1 dygn efter att vattnet gick.
    Hoppas det går lila fort för dig:)
    Lycka till!

• Lissy81

Vattnet gick med första ca kl 03 med första på fredagen. Var inne för igångsättning söndag morgon kl 09, hade då tydligen rejäla värkar och var redan öppen 4 cm. 17.15 på söndag eftermiddagen föddes han. Alltså 2,5 dygn efter vattenavgång.

• lilja01

Mitt vatten gick vid 17, vi fick åka in direkt då jag hade "fult" vatten. Sen kom värkarna igång vid 20. Sonen föddes 19.53 dagen efter :)

• Tifaret84

Tack för alla svar, olika bud verkar det vara! Hoppas det kommer igång snart, man har ju inte mycket tålamod till att gå och vänta =) Mitt vatten var klart, men ska in på kontroll idag iaf å se så bebisen mår bra, känns bra men fortfarande inga värkar, otålig hehe!

• knittgirl84

Mitt vatten gick 23:30 på tisdagen utan värkar till en början. In för kontroll, men bara svaga värkar så vi fick åka hem. Snurrade sen runt i sängen i ngr timmar emd värkar innan jag inte stod ut längre, då var klockan typ 05. Vi åkte in vid kl 06 och hon var ute innan 09:30. Hoppas att det sätter igång snart!

• Minafina

Mitt vatten gick 03 v 37+1. Värkar satte igång 02.30 v 37+3, skulle blitt inducerad 08 på morgonen. Födde kl. 16 v 37+3.

Svar på tråden Vattenavgång men inga värkar, när kom er igång?