• Sommarlöv

Vi med pco som startar bebisverkstand för barn nummer två. någon som vill hänga på?

Nu har jag och min man satt igång med bebisverkstan för vårt andra barn. Första tog tid eftersom jag har pco. Några fler där ute som är i samma sits och vill följas åt och stötta varandra?

• Svar på tråden Vi med pco som startar bebisverkstand för barn nummer två. någon som vill hänga på?
  • Elinheterjag

Jag är igång med syskonverkstan har tagit andra kuren pergo och hoppas att det blir plus nu

• Renstjärna

Jag är igång och kör med Puregon. Tog Ovitrelle i torsdags, så väntar nu på BIM. Oroar mig dock för tvillingar eftersom det fanns ett ägg "på släp" efter det bästa ägget som KAN ha släppt. Nåja, den som lever får se.

Har en dotter född i januari -09 som kom efter Puregonbehandling.

• Sommarlöv

Vår son kom till under ett uppehåll från pergotime som jag tog enkelkurer av. De funkade inte så bra för mig med pergo och läkaren rekomenderade oss att strunta i pergo och ställa oss i kö till IVF direkt. Men så blev jag gravid under utredningen. Den här gången tänker vi prova ett tag utan hjälpmedel eftersom min mens har blivit regelbunden efter förra graviditeten, vilket den verkligen inte var innan. Nu hoppas vi på det bästa.

Känner ni er lugnare denna gången eftersom ni redan har barn. Själv känner jag inte alls samma stress. Inte än i varje fall eftersom vi precis har börjat.

Renstjärna, vad händer då, blir det olika befruktningsdatum om det skulle ta sig?

Hur länge försökte ni förra gången?

• Renstjärna

Mycket lugnare denna gång. Känner inte lika mycket stress, däremot mer oro för att processen ska bli jobbig och långdragen (nackdelen med erfarenhet...).

Det tog ett år från det att vi fick hjälp till att vi blev gravida och 1,5 från att vi började försöka (inte så länge m.a.o. men vi visste redan om att jag hade PCO så vi sökte hjälp tidigt).

Nej, Bägge äggen släppte i såna fall samtidigt så det blir samma datum.

• Elinheterjag

Min dotter är snart fyra år så jag känner lite stress jag är såklart överlycklig över henne men det kommer bli långt mellan henne och hennes syskon men det är ju så min syster är sex år yngre och vi står varandra väldigt nära nu som vuxna. Jag har försökt få barn innan min dotter men hon kom till utan pergo helt oplanerat enligt min gyn en chans på hundra. Nu äter jag pergo det är bara att vänta och hoppas nån gång ska det hända

• Sommarlöv

Samma här Renstjärna. Känner mig med lite orolig, eftersom man vet den här gången hur jobbigt det är att hoppas varje månad. Det var lättre för min mamma att bli gravid första gången än det var når det försökte få mig. Då tog det tre år!

Vist kan man stå varndra när även om det är ganska många år i mellan.

Élin fick du pergo utskrivit direkt när ni började försöka den här gången eller behöver man hålla på ett tag den här gången med?

Jag känner mig lite stressad att det kommer ta tid. Jag är 32 år och min man snart 35. Jag vill inte att vi ska bli för gamla...innan det tar sig. Men inte alls lika stressad som förra gången då jag princip var i upplösnings tillstånd!
    Skulle det inte ta sig den här gången alls så har vi ju ett barn som vi älskar väldigt mycket. Men vill gärna att han ska få ett syskon. Världen går inte under om det inte skulle ta sig, fast det skulle vara hemskt tråkigt.

• Elinheterjag

Jag försökte ett tag utan pergo men jag köpte ältest som visade att jag inte har ägglossning vilket jag visste men testade iallafall så jag fick pergotime utskrivet. Jag är 33 år min sambo är 34 så vi vill ju gärna att det ska ske snart jag skulle gärna ha tre barn men nu får vi först hoppas på att blir två barn i vår familj. 

• Sommarlöv
    Elinheterjag skrev 2011-04-25 20:24:23 följande:
    Jag försökte ett tag utan pergo men jag köpte ältest som visade att jag inte har ägglossning vilket jag visste men testade iallafall så jag fick pergotime utskrivet. Jag är 33 år min sambo är 34 så vi vill ju gärna att det ska ske snart jag skulle gärna ha tre barn men nu får vi först hoppas på att blir två barn i vår familj. 
    Men hade du mens? Misstänker att jag inte heller har någon ägglossning så jag har bestält hem stickor för att kolla.

Vi skulle med kunna tänka oss att ha tre barn, men precis som er så är vi glada om vi får två.
  • Elinheterjag

Jag har mens med ca 35-45 dagars mellanrum men ingen äl

Svar på tråden Vi med pco som startar bebisverkstand för barn nummer två. någon som vill hänga på?