Vi har sålt vår lägenhet - nu vill köparna inte ha den pga vi har haft katter i den
De skulle ha frågat isf. Hade ni ljugit då hade det varit en sak. Nu har de inget att komma med, de får sanera helt enkelt.
MEN. Vi köpte ny lägenhet för snart ett år sen. Jag är också mycket kattallergisk. Men jag visste att hon haft katt, och utgick ifrån att det skulle vara städat. Hon hyrde liksom ni in en städfirma. Sommaren då vi flyttade in åkte vi på flera resor och ett par rum stod i vila så att säga inför renovering. När jag sen påbörjade arbetet därinne hittade jag massor med katthår. Katthår över väggarna, katthår på golvet, katthår i taket?!
Jag blev jättedålig. Det berodde ju helt enkelt på att det faktiskt inte var ordentligt städat, städfirman hade kört det som syntes men inte torkat av väggarna etc. Så det fanns en massa katthår kvar, efter grundlig rengöring av detta, damsugning av väggar och tak osv, så har jag inga problem med allergi längre. Så du kan ju tipsa dem om det, eller säga åt dem att ta det med städbolaget.