Inlägg från: Jessicaaa |Visa alla inlägg
  • Jessicaaa

Vi har sålt vår lägenhet - nu vill köparna inte ha den pga vi har haft katter i den

Haha att dem skyller att dem inte vill ha lägenheten p.g.a katthår är bullshit. Jag är själv extremt allergisk.. för det första skulle dem märka det så fort dem sätter foten i en lägenhet med katthår och är lägenheten utstädat nogrant så märks det inte. Jag hade en katt som jag inte kunde ha kvar p.g.a allergin. åkte till min mormor över helgen så storstädade mamma mitt rum vatten dammsög möblerna. torka av golv, tak, väggar och allt. sen kände jag inte av att en katt sprungit runt och löst hår. så det är bara påhitt från deras sida.

• Jessicaaa
    Anonym (Allergiker) skrev 2011-04-26 12:58:00 följande:
    Du är inte extremt allergisk om du klarar en utstädad lägenhet. Du vet allergener sitter mer än i djurhår.

Så jo, även om man storstädar en lägenhet så klarar inte en extrem allergiker av det. Det tar många år, trots renoveringar för en  extrem allergiker att klara av att bo i ett hem där det funnits djur. Så du är nog inte så allergisk som du tror.

Men som sagt tycker jag inte att ts gjort fel. Som allergiker frågar man innan.
    Japp jag är tyvärr extermt allergisk. Att riva väggar och sånt är att ta i, oftast räcker det med en rejäl sanering. Så du menar seriöst att jag inte är extremt allergisk om jag måste in till akuten så fort jag varit några meter från en katt... komiskt med tanke på att läkarna själva sagt att jag är extremt allergisk och jag tror både jag och dem vet bättre än du hur pass allergisk jag är. så en rejäl sanering räcker för mig.
Svar på tråden Vi har sålt vår lägenhet - nu vill köparna inte ha den pga vi har haft katter i den