Jessicaaa skrev 2011-04-25 13:21:38 följande:
Haha att dem skyller att dem inte vill ha lägenheten p.g.a katthår är bullshit. Jag är själv extremt allergisk.. för det första skulle dem märka det så fort dem sätter foten i en lägenhet med katthår och är lägenheten utstädat nogrant så märks det inte. Jag hade en katt som jag inte kunde ha kvar p.g.a allergin. åkte till min mormor över helgen så storstädade mamma mitt rum vatten dammsög möblerna. torka av golv, tak, väggar och allt. sen kände jag inte av att en katt sprungit runt och löst hår. så det är bara påhitt från deras sida.
Man kan visst känna av att det varit katt i lägenheten fast den är välstädad! Det har min storasyster gjort, som är väldigt allergisk! Så bara för att du klarar av att bo i en lägenhet när den är städad så gör inte alla det, de som är riktigt känsliga känner av det lilla som kan sitta kvar under lister m.m.
Men jag tycker som någon annan sagt, om de som flyttade in var så allergiska skulle de ha kollat upp saken innan de flyttade in! Det tycker jag är deras ansvar - ingen tvekan om den saken!
Om ni har skrivit kontrakt tror jag inte de kan kräva att köpet ska gå tillbaka, det är ju inte så att du ljugit om att du haft katt där, då hade det väl varit en annan sak!