• thebettygirl

Kan jag ha på mig detta?

Jag vet att jag har några kilon för mycket och skulle absolut behöva träna mer, men nu är jag bjuden på en fest och funderar då på att ha på mig denna klänning. Sambon tycker om den, men själv är jag tveksam. Och om jag skulle ha på mig den så vet jag inte vilken typ av skor som passar till den. Så tips tages tacksamt emot! Tycker du att den fungerar på mig, skriv gärna det. Kom gjärna även med förslag på andra alternativ, och som sagt var även passande skor (som helst inte kostar en hel förmögenhet)

• Svar på tråden Kan jag ha på mig detta?
  • Nape

Snyggt! Klart du kan ha klänningen, den sitter ju perfekt på dig! Är på jakt efter en liknande klänning..var har du köpt din? *ler*

Skor är något jag är lite dålig på. Men en enkel svart ballerinasko, eventuellt med rosett, passar stilen. (Tror jag. Det är så JAG tänkt matcha klänningen jag är på jakt efter.)

• ingensignatur

Skitsnyggt! Skulle oxå matcha med en ballerinasko eller nåt med lite klack, a´la 50-60tal :D (helst svart då)

• rosegarden

Jättefin klänning och jag tycker den ser ut att sitta perfekt på dig. Skorna ska absolut vara med klack, gärna lite åt sandaletthållet.
    Undvik ballerina, då det skulle ge ett lite barnsligt helhetsutryck

• thebettygirl
    Nape skrev 2011-04-24 23:10:52 följande:
    Snyggt! Klart du kan ha klänningen, den sitter ju perfekt på dig! Är på jakt efter en liknande klänning..var har du köpt din? *ler*

Skor är något jag är lite dålig på. Men en enkel svart ballerinasko, eventuellt med rosett, passar stilen. (Tror jag. Det är så JAG tänkt matcha klänningen jag är på jakt efter.)
    Tack! Klänningen köpte jag på Tradera. Jag har sett sådana, både likadana (den är ny) och liknande, även efter att jag köpte min så gå in där och kolla om du hittar något liknande!
  • ingensignatur
    rosegarden skrev 2011-04-24 23:33:51 följande:
    Jättefin klänning och jag tycker den ser ut att sitta perfekt på dig. Skorna ska absolut vara med klack, gärna lite åt sandaletthållet.
    Undvik ballerina, då det skulle ge ett lite barnsligt helhetsutryck
    helt sant, men de beror väl lite på om man vill vara gullig eller snygg? :)
  • aud

Jag skulle valt skor i någon klatschig, stark färg (gul, turkos, rosa) för att undvika att det blir för matchy matchy eller maskeradigt. Visst, svart fungerar men jag skulle hålla mig långt borta från ett par prickiga skor.

I övrigt tycker jag att klänningen klär dig bra. :)

• xNicolex
    Nape skrev 2011-04-24 23:36:22 följande:
    Tack! *kastar mig på Tradera*
    finns på missäy med i göteborg nordstan om du bor i närheten :)
  • thebettygirl
    Madame Mom skrev 2011-04-24 23:13:42 följande:
    Eller varför inte dessa...?   www.brandos.se/draven/starlett-peep-toe-pump-...
    Tack alla för de snälla orden! Då tar jag och kör med den klänningen!

Jag var iväg idag en sväng och kollade lite på liknande skor, hittade ett par röda som jag gillade, men tyvärr hade de inga i passande storlekar. Eller bättre sagt, just dom skorna passade inte mina fötter öht, kände redan när jag provade dom att dom tryckte åt ovanpå foten. Det är ju kul om man kan ha skorna på sig mer än en kvart innan man får skoskav Flört
    Får ta och gå till fler affärer i veckan så får vi se om jag inte kan hitta något.
  • IaOnDaFluff

Jag har samma klänning, den är jättesnygg

Jag hade den med ett par klackskor i vitt och svart. Men till den kan du ha helvita eller helsvarta också.
    Eftersom klänningen är väldigt mycket, tycker jag det är snyggast att hålla sig till samma färger.
    Om man inte vill "busa" till det och ta exempelvis ett par klarröda, vore snyggt! 

• IaOnDaFluff
    Nape skrev 2011-04-24 23:36:22 följande:
    Tack! *kastar mig på Tradera*
    Sök på rockabilly* så hittar du den direkt
  • entity

Aha, jag har sett den förr, jättefin klänning och den satt perfekt på dig! Skulle matcha med svarta eller vita balleria eller klassiska pumps, kanske en vit eller svart bolero om det kanske blir lite kyligt, och pärlsmycken till det :)

• Derivata

Rockabilly fungerar utmärkt på dig, en av få stilar där kilorna är att föredra om de är lite flera :D

• thebettygirl

Tack för de positiva åsikterna! Jag hade på mig klänningen och till det hittade jag ett par röda skor med klack på second hand som kändes passa bra ihop med stilen. Och inte fick jag någon skoskav heller! Skrattande

Svar på tråden Kan jag ha på mig detta?