Waldo skrev 2011-05-06 09:24:08 följande:
Du har råkat på en övernitisk person som bara sett skuld + bostad
För att svara rent generellt så finns det människor som fått sina bostadsrätter utmätta för skitsummor, men det hör inte till vanligheterna.
Kanske du har hamnat i kundtjänst där du bara fått svar på EN fråga.
Det hade kanske blivit ett annat svar för dig om du pratat med din handläggare och fått diskutera din situation i lugn och ro.
Där du istället fått svar på DIN fråga
Förstår du hur jag menar?
Om jag uppfattar dig rätt är situationen löst nu?
Du har alltså delbetalat din skuld hos borgenären?
(Beroende på din hyra ligger du förmodligen någonstans på gränsen för utmätning)
jag fick prata med en handläggare,vi pratade i ca 1 timme, och de va bara hårda ord, vad menar du på gränsen till utmätning? vi bor i en 2a med hyra på 4300kr sen bolånet är på 1600kr utan amortering,
men jag har inkassoslulder som jag försöker kämpa bort o de är inte lätt på min inkomst,men iaf så va de något som fick mig att hamna i känslomässigt kause, skulle betala 2000kr i 2 månader till de jag va skydig pengar , och jag har inga pengar så nu ligger man efter igen, du förstår säkert vad jag pratar om, klart de är mitt eget fel,nu lever jag så snålt jag kan men ser fortfarande inget ljus i min ekonomi trotts kämpade i 6månader... de är höga räntor o höga avbetalningsplaner hos inakssobolagen....
men iaf så vet jag nu vad som gäller, 1 prick och jag och mina barn blir utan bostad.