• Anonym

får man ta ut spiral samtidigt som cellprovtagning?

Hej
    Jag har fått en kallelse för cellprovtagning. Jag vill ta ut min spiral nu snart. Tror ni att man kan få göra det samtidigt? Det står att man inte får någon preventivmedelrådgivning i samband pga tiden, men att bara dra ut den går ju jättefort. Vad tror ni?

Jag har mailat via vårdguiden/personlig inloggning men får ju förstås inget svar under påskledigheten. Så jag tänkte att någon här kanske vet...

• Svar på tråden får man ta ut spiral samtidigt som cellprovtagning?
  • Anonym

ingen som vet? Jag är så nyfiken eftersom jag har ägglossning några dagar efter cellprovtagningen, vill veta om det finns en chans redan då att bli gravid!

• Anonym

Ring och fråga.
    Det borde inte vara några problem men det kan hända att de vill att du bokar en annan tid för båda sakerna eftersom cellprovtagningen ofta är en löpandeband historia.

• Anonym

Man kan ju alltid fråga de går så fort för dem att ta ut den. Men de finns dem som är snälla och gör de samtidigt när Man ändå är där och så finns de dem Som tycker att man ska boka tid för de. :) Om du vill chansa så fråga när du får komma in till Den som ska ta provet eller så ringer du i förväg och frågar.

• Anonym

Ska fråga när jag är där. Är så nyfiken bara. Så dumt att ha bråttom, vad gör en månad hit eller dit? Men det känns så dumt att precis missa en ägglossning...man vet ju aldrig hur lång tid det tar liksom...

• Anonym

Vi alla är så olika jag blir gravid på en gång och har blivit fast jag har haft p-spruta i kroppen och så.

• Anonym

Nu är den ute

De tog ut den då, förutsatt att man skulle tycka det var okej att bli gravid eftersom spermier fortfarande kunde leva kvar sedan några dagar tillbaka. Så om man planerar att byta preventivmedel från spiral till något annat så ska man helst ha mens eller inte ha haft sex på länge... Men det var ju inget problem i vårt fall!

Svar på tråden får man ta ut spiral samtidigt som cellprovtagning?