Jag vill inte vara blyg längre.
Apple04 skrev 2011-04-25 16:09:23 följande:
Jag orkar inte mer. Jag har varit blyg så länge jag kan minnas och nu vill jag inte mer. Det verkar så naturligt för alla andra att vara sociala och bjuda på sig själva. Jag vill inget annat hellre, men det går bara inte. Jag känner mig konstigt och måste pilla på något och har svårt för att se folk i ögonen. Jag blir som en robot och det känns omöjligt att "stänga av". Sedan gråter jag när jag är ensam för att jag är så trött på det. Jag har varit blyg så länge jag kan minnas, jag är 15 år nu. Jag är aldrig med någon på fritiden och i skolan går jag mest för mig själv. De enda jag är mig själv med är min familj. Då pratar jag mycket och skrattar osv. Snälla, vad kan jag göra för att sluta vara blyg?En gång i tiden (för ca två år sedan) var jag världens mest blygaste människa Jag vågade inte ENS prata med människor över msn av rädsla för att skriva fel, inte veta vad jag skulle skriva osv. Pratade jag med en kille över msn kunde jag skriva något och sen när jag blev "blyg" skrev jag "jag måste göra det och det och det" sen försvann jag tills jag tänkte ut vad jag skulle skriva här näst. Ja jag vet, det låter sinnessjukt. Men så illa var det faktiskt.
Tillslut stod jag inte ut med mig själv längre. Jag kastade mig själv in i situationer som jag inte vågade utsätta mig för och tillslut växte jag. Idag arbetar jag inom ett yrke där jag dagligen har kontakt med minst 100 människor per dag