• CeciliaMaria82

Bugaboo, bra? dåligt? varför?

Ska börja planera för barnvagn och såg en som jag blev väldigt förtjust i men kan inte bara gå på utseendet! 
    Bugaboo har många modeller och alla ser snygga ut!

1. Vilken modell har du?
    2. vad är bra med den?
    3. vad är negativt med den?
    4. Var/är den prisvärd?
    5. Vilket betyg skulle du ge barnvagen från 1-10 (dåligt-bra) 
    6. Skulle du rekomendera den till dina vänner som behöver en?

• Svar på tråden Bugaboo, bra? dåligt? varför?
  • Dixie

jag har ingen bugaboo själv - men skulle aldrig valt en vagn med ergonomisk sittdel - mina barn har alltid sovit på sidan och magen i vagnen och det går ju inte i en sådan sittdel. 

• carrobarro84

1. Vilken modell har du?
    vi har en bugaboo cameleon (har bara använt liggdelen än sålänge då sonen bara är 3 månader, svaren blir därför därefter)

2. vad är bra med den?

väldigt smidig att köra, den väger inte så mycket och den är snygg

3. vad är negativt med den?

svårt att komma åt varukorgen med liggdelen på, kanske lite väl "lättstyrd" ibland när det blåser

4. Var/är den prisvärd?

jag tycker den är prisvärdm, jag är supernöjd. Köpte åkpåse till och den var supermysig när det var kallt. Sen beställde jag från fruugo.se o fick ett bra pris.

5. Vilket betyg skulle du ge barnvagen från 1-10 (dåligt-bra) 

9

6. Skulle du rekomendera den till dina vänner som behöver en?
    absolut

• Armani
    1. Vilken modell har du? Frog
    2. vad är bra med den? Så gott som allt skulle jag säga Den ergonomiska sitsen gör att vagnen passar som sittvagn redan ifrån början när barnet vill sitta upp, till skillnad från "vanliga" sitsar då man ofta kan behöva palla upp barnet för att dom ska sitta stadigt. Mina barn har älskat (och gör fortfarande) den ergonomiska sitsen trots att dom annars är magsovare bägge två Den är rymlig dessutom även om den är ngt mindre än cameleon, vår 2½-åring får plats lätt som et plätt. Ingen risk med glidande chassi iom att det inte är ställbart.
    3. vad är negativt med den? Att man måste ta den i två delar då man ska fälla ihop den och att varukorgen blir svåråtkomlig med liggdel på.
    4. Var/är den prisvärd? Kanske... Jag skulle själv inte lägga 10 000:- på någon vagn, men kan man tänka sig begagnat (eller att lägga ut så pass mkt på en ny) så visst!
    5. Vilket betyg skulle du ge barnvagen från 1-10 (dåligt-bra) 9, med avdrag för ihopfällningen. Det med varukorgen tycker jag inte gör så mkt, liggdelen används så kort tid ändå.
    6. Skulle du rekomendera den till dina vänner som behöver en? Absolut
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo, bra? dåligt? varför?