min chef struntar i min sjukskrivning!
jag blir så frustrerad. är gravid i v 28 och arbetar på en restaurang. För 1 v sen blev jag sjukskriven 50 % av min heltidstjänst. Men min chef verkar inte bry sig nämnvärt om detta. Hon gjorde iordning ett "schema" åt mig efter hon fått mina papper från läkaren. Förra veckan räknade jag på timantalet och märkte att det var ca 20 h mer än min sjukskrivning tillät, så då tog jag upp det med henne. Det visade sig att hon inte ens räknat på hur många timmar hon skrivit upp åt mig, och skyllde på att "det var så mycket just nu". Nu har vi altså 20 h som måste bort innan sista maj, tog upp detta med henne idag igen, men hon lyssnade knappt och sa bara att det är mycket just nu, för vi är 2 st som fick sjukskrivning ungefär samtidigt. Det är väl ingen ursäkt? ska jag äventyra min ersättning och arbeta mer timmar än vad jag egentligen får, bara för att hon inte orkat ta tag i det och kollat exakt hur många timmar jag skulle jobba?
så nu står jag här, med 20 h som måste bort, och sammanlagt denna vecka har jag 28 h schemalagt, varav 5,5 h försvann via mitt pass idag. så det jag har kvar 2,5 h att arbeta tills den 31 maj.
Jag vet inte vad jag vill med den här posten, jag vill bara få ut min frustration över att inte bli tagen på allvar. Jag mår riktigt dåligt på jobbet pga foglossning och sammandragningar, och behöver verkligen min arbetsnedsättning, men bara för jag är så jävla dumsnäll och feg så vet dom att de kan köra med mig och även köra över mig. jag ställer alltid upp och sätter mig inte emot, trots orättvisa eller liknande, men den andra personen som är sjukskriven skulle de aldrig göra samma sak, hans schema var klart och alla tider stämde redan samma dag han blev sjukskriven..
någon annan som också haft liknande problem med sitt arbete? hur kan försäkringskassan reagera om de får reda på att min chef tvingar mig att jobba mer än min sjukskrivning tillåter? kan min ersättning försvinna?