Inlägg från: FruG |Visa alla inlägg
  • FruG

min chef struntar i min sjukskrivning!

Så får det inte gå till!

Här kan du inte vara "dumsnäll" som du skriver. Utan begär du ersättning för de resterande 50% från f-kassan så får du absolut inte jobba, Det blir ju du dom får ta smällen och ev bli nollklassad inte din arbetsgivare.
    Du får säga till din arbetsgivare att det är halvtis om gäller, inget annat. När du gjort dina timmar då går du helt enkelt hem.

Och man får inte räkna timmarna över en månad.. Utan det är alltid halvtid per dag! Så du får inte jobba heltid en dag för att ta igen det nån annan dag.

• FruG
    Havanna82 skrev 2011-05-04 08:41:30 följande:
    Jag är i precis samma situation! Jag blev sjukskriven halvtid på mitt jobb, men min arbetsgivare menar att min brukare (jobbar som personlig assistent) inte alls kommer att gilla att jag bara jobbar ca 4h/dag, så hon vill lösa det så att jag jobbar varannan dag i stället. Jag har en knepig brukare och jag riskerar att få sparken om jag berättar att jag är gravid. Så här går jag i vecka 28 och har inte ens sagt till min brukare att jag är gravid och har foglossningar och sammandragningar varje gång jag jobbar.
    Jobba inte varannan dag!! Det e din SGI som du riskerar att förlora om f-kassan kollar upp hur du jobbar. Halvtid innebär halvid av varje pass, inte dela upp det som tex varannan dag.
    Det är inte värt att bli nollad när du ska ha föräldrapenning inom en snar framtid.

Så det blir du som förlorar på det, ingen annan.

Kontakta facket!

Usch, blir så upprörd att det finns så puckade chefer!
Svar på tråden min chef struntar i min sjukskrivning!