Fick inte sjukskriva mig för Medhelp
Är gravid i vecka 32.
Jag har varit sjukskriven i 9 dagar fram tills i onsdags pga en rosslande slemhosta, förkylning, stel i lederna, matthet och feber. Hann arbeta under Skärtorsdagen men fick feber igen i fredags och lördags sen försvann den i söndags och kom tillbaka idag. Eller feber... det är skumt... jag har förhöjd kroppstemp,.37,6 har jag haft under denna e.m. och kväll (har 36,8 som frisk) och så har jag haft/har ont i öronen och idag fick jag ont i bihålorna, stel i käkarna och förkylningen har aldrig släppt. Snoret är (ursäkta detaljer) gulgrönt. Känner mig matt. Slemhostan har dock börjat passera.
Ringde till Medhelp för att sjukskriva mig men blev bemött av en arrogant sjuksköterska. Hon var sådär dominant som vissa människor är och mästrade mig och jag var inte beredd på det bemötandet i mitt matta tillstånd. Jag tycker hon drog för snabba slutsatser kring min sjukdomsbild och jag kände mig överkörd. Hon lyssnade inte färdigt på mig.
Hon sa att jag skulle gå till doktorn innan innan mitt jobb började kl.09 och höra vad doktorn sa. Hon sa att man får räkna med bihålorna och nästäppa som gravid och att jag kanske kunde gå till jobbet i morgon ändå för du har ju varit feberfri ett par dagar. "Fortsätt med näsdropparna för att motverka ont i öronen och bihålorna".
Jag har överanvänt näsdropparna redan och det sa jag till henne. Jag mår inte bra i mitt allmäntillstånd! Och jag vet att doktorn kommer säga att jag har öron- och bihåleinflammation i morgon och för det måste jag betala 155:- samt att det blir en hel karensdag som tårta på det! Det är så cyniskt att inte tro på människor som ringer in och behöver sjukanmäla sig. Ja visst, jag har redan varit sjukskriven länge men jag är fortfarande sjuk! Jag jobbar på förskola. Är det så konstigt att jag ibland blir ganska så rejält sjuk?! Jag behöver den lönen jag får som frisk och jag avskyr dessutom att vara sjuk!
Men Medhelp tycker alltså att jag ska gå till jobbet i morgon. Vill man ha en sådan person bland ens barn? Jag tycker bara det är så cyniskt och orättvist och behövde skriva av mig!