• Anonym

ingen lön? hjälp!

Jag gick nyligen in på internet bank för att kolla min lön. Vilket man kan se på "framtida insättning" då jag inte fått min löne spec. Men det står inget om lön, utan bara bostadbidrag och nu är jag livrädd!

Ngån som har swedbanks internet bank och det inte stått något men fått iallafalla?

Hjälp! :(

• Svar på tråden ingen lön? hjälp!
  • UlletGullet

Har du jobbat då? Skickat in lönespecarna? Finns det nån orsak till varför du inte skulle få någon lön tror du? Det är ju främst sånt som spelar roll för vad man ska svara tänker jag.

• Anonym

Det kan synas under dagen , inte alltid man ser det så här tidigt när det varit helg.

• qouix

Hm... vill inte göra dig orolig men jag har alltid kunnat se vad jag ska få i lön på min internetbank minst 1 dag före utbetalningen...  
    Men om du har jobbat, har lämnat alla tiderapporter eller andra sådana papper som du ska och om du är säker på att du skulle få lön (vissa arbetsgivare betalar ut lönen en månad efter arbetstillfället) så borde ju pengarna komma som de ska, om inte din arbetsgivare har klantat sig dvs...

• Anonym
    UlletGullet skrev 2011-04-26 08:03:57 följande:
    Har du jobbat då? Skickat in lönespecarna? Finns det nån orsak till varför du inte skulle få någon lön tror du? Det är ju främst sånt som spelar roll för vad man ska svara tänker jag.
    Men det är klart att jag har jobbat. Det ända är jua tt jag varit hemma med mitt arn och vabbat 1 vecka.
    Jag har fast månadslön så allt sånt ska skötas automatiskt.
  • Lindis1974

Ibland kan det ta lite tid speciellt då det varit helg. Både jag och min man fick iofs redan i torsdags då den 25:e var på en " söndag "

• Anonym
    qouix skrev 2011-04-26 08:27:07 följande:
    Hm... vill inte göra dig orolig men jag har alltid kunnat se vad jag ska få i lön på min internetbank minst 1 dag före utbetalningen...  
    Men om du har jobbat, har lämnat alla tiderapporter eller andra sådana papper som du ska och om du är säker på att du skulle få lön (vissa arbetsgivare betalar ut lönen en månad efter arbetstillfället) så borde ju pengarna komma som de ska, om inte din arbetsgivare har klantat sig dvs...
    Ja, jag har också alltid gjort det. Så därför vart jag orolig nu. Som jag skrev tidigare så har jag fast månadslön så jag ska inte fylla i timrapportet osv.. Så jag hoppas dom inte har klantat till det! har lite panik.
  • firepuzz

Min pojkvän fick lönen i torsdags men stod inte förens onsdag eftermiddag att den var på g

• Anonym
    firepuzz skrev 2011-04-26 08:42:05 följande:
    Min pojkvän fick lönen i torsdags men stod inte förens onsdag eftermiddag att den var på g
    Okej, men då kanske jag ska kolla lite senare i eftermiddag! tack!
  • firepuzz

Ja jag är van van vid att man kan se långt före men inte denna månad tydligen. Jag hr tappat bort min dosa så jag vet inte om min lön str än

• Canon81

Det e ofta som min lön inte står med. Man blir jätteskraj.

• bellsii

Såg redan i onsdags vad jag får i lön idag

• Anonym (samma här)

Jag ska få min gravpenning i morgon enligt mina sidor på försäkringskassans hemsida, men det finns ingen aviserad betalning på min banksida (swedbank) så jag antar att det inte hunnit registrerats ännu bara eftersom det varit helg och klämdagar..
    Så det är möjligt att din lön inte hunnit registrerats som kommande överföring ännu bara, men ring och hör med din bank annars om du är orolig, de borde ju kunna se om det inte är några pengar påväg..

• mystiska mamman

Jag såg också redan i onsdags vad jag får för lön  morgon.
    Jag hade nog ringt lönekontoret och frågat vad de  håller på med,
    för jag tror inte din lön är på väg, för då hade du sett den.
    (har också swedbank)

• MalinNiklasHarryBebis

min lön stod i torsdags å ja har swedbank å jobbar kommunen

• bonäslina

jag kollade mitt konto igår och då va inte min föräldrapenning registrerad men den va inne när jag tittade imorse=) det brukar synas på kontot innan men det beror lite på klockslaget dom har lagt in lönen.

• elmadumle

Min man får lön imorgon, lönespecen har kommit men det syns inte på swedbank än, är ofta så tycker jag.

• MalinNiklasHarryBebis

pengarna kom igår, men de fattades lite men vi kunde i alla fall betala :)

Svar på tråden ingen lön? hjälp!