HeddaSophie skrev 2011-04-26 12:55:34 följande:
Ja, det var nog en utlösande faktor när chefen för ett par veckor sedan sa att de backat på att ta in en vikarie för mig (jag hade precis intevjuat 4 st...) och istället skulle sprida ut mina uppgifter på lite olika medarbetare. Jag kände lite att här har jag har anstängt mig för att göra en bra avlämning och avslutat saker på bästa sätt för att det ska bli så bra som möjligt för de andra och sen kom den vändningen. Tappade liksom motivationen när det ändå kommer bli väldigt rörigt när jag försvinner. Sen gör väl också årstiden att man gärna är hemma mer. Tycker att alla runt omkring en längtar efter semester, inte bara vi gravida.
Men om du ska vara ledig från juni är ju det ganska snart? Det går nog fort ska du se. Då får du ju en ordentlig paus så jobbveckorna i juli kanske känns ok när det är dags.
Beklagar förlusten av din första son.

. Måste ha varit väldigt tungt. Känner du att du bearbetade det när det hände? Om inte kanske det är därför det dyker upp nu. Inte helt ovanligt tror jag. Har själv gått igenom en stor sorg för 3 år sedan och vet hur lurigt det kan vara.
Kram
Åh, vilken jobbig "smäll" att första anstränga sig och sen blir det ändå inte som planerat. Lider med dig, verkligen! Det är bara och hoppas på att det löser sig på jobbet, men det är ju i grund och botten inte ditt problem egentligen. Men ansträngningen hade du ju kunnat få slippa tycker jag
Jo, jag försöker intala mig själv det också - "det är ju ganska snart" som jag får lite ledigt. Men just nu känns en månad som en evighet. Det är psykiskt det är mest påfrestande känner jag. Jag vill liksom inte, ha ha! Jag måste skratta för att få in lite humor, annars bryter jag nog ihop...
Jag misstänker att förlusten av vår son kan ha något med det att göra - jag vet dock inte. Om det kan komma lite återfall så är det säkerligen det, har inte bearbetat det fullt ut med samtal hos en proffesionell person.
Kontaktade en kvinna som är psykolog (tips via min bm) och jobbar mycket med sådana här fall, men de har inte ringt än för att ge mig en tid. Försökte i dag, men missade telefontiden. Typiskt. Jag och sambon har pratat väldigt mycket, men inget mer i övrigt.
Vet inte om stressen över det kommande syskonet kan göra att jag blir såhär, jag vill ju lägga historian till handlingarna och få allt ur mig innan lillen, kommer så jag inte riskerar att få en depression DÅ istället.