• sofiaolivia

Åka utan bilstol?

Åker till Egypten i juni och hos Fritidsresor (som vi åker med) kan man inte boka bilstol... Hon jag pratade med sa att man helt enkelt åker utan "alla gör det"... Vad skulle ni gjort, tagit med er egent stol eller åt utan?

Hon kommer att vara 14 månader och bilstol som vi har hemma är väldigt krånglig och jag är osäker på om den skulle passa i en buss...

• Svar på tråden Åka utan bilstol?
  • Cecci78

jag skulle hellre stanna hemma än att åka utan bilstol, faktiskt. Har du kollat att det finns bälten i bilarna? Kan ni inte ta med ett babyskydd om hon fortfarande får plats i det? Inte det bästa för en 14-månaders men bättre än utan stol.

• Cecci78

för ni kommer åka bil? eller pratar vi stor landsvägsbuss?

• sofiaolivia

Vi kommer att åka en stor buss... I ca 20 min, inte för att det spelar någon roll... Ska ta ner babyskyddet från vinden och testa imorgon. Frågan är ju bara om det ens finns bälten?! Neeej, ringer till Fritidsresor och ska höra med dem igen!

• morochmer

Vi ser alltid till att ha egen bil på resemålet och att det finns anpassade stolar. Det är precis lika dödligt i egypten som i Sverige.

• sofiaolivia
    morochmer skrev 2011-04-26 19:51:10 följande:
    Vi ser alltid till att ha egen bil på resemålet och att det finns anpassade stolar. Det är precis lika dödligt i egypten som i Sverige.
    Jo det är väl det absolut smartaste, men jag tänkte inte alls på det...  Att det är lika farligt där nere, det är jag väl medveten om!
  • sofiaolivia
    sofiaolivia skrev 2011-04-26 20:00:38 följande:
    Jo det är väl det absolut smartaste, men jag tänkte inte alls på det...  Att det är lika farligt där nere, det är jag väl medveten om!
    Mitt svar lät lite drygt så jag omformulerar mig... Jag är så jävla klantig som inte alls hade en tanke på hur vår dotter skulle sitta i bussen!! Fan!
  • morochmer
    sofiaolivia skrev 2011-04-26 20:03:17 följande:
    Mitt svar lät lite drygt så jag omformulerar mig... Jag är så jävla klantig som inte alls hade en tanke på hur vår dotter skulle sitta i bussen!! Fan!
    Ring och hyr en bil dåTungan ute Hon har inte krockat utan stol ännu.
  • Flamma
    sofiaolivia skrev 2011-04-26 19:48:45 följande:
    Vi kommer att åka en stor buss... I ca 20 min, inte för att det spelar någon roll... Ska ta ner babyskyddet från vinden och testa imorgon. Frågan är ju bara om det ens finns bälten?! Neeej, ringer till Fritidsresor och ska höra med dem igen!
    Åker du inte buss i Sverige heller?

Jag är väldigt petig när vi åker bil i Sverige. Men när vi har vart utomlands har vi släppt på säkerheten.
    Melvin & Meya - Mina Älskade Fina Underverk
  • sofiaolivia
    Flamma skrev 2011-04-27 07:30:20 följande:
    Åker du inte buss i Sverige heller?

Jag är väldigt petig när vi åker bil i Sverige. Men när vi har vart utomlands har vi släppt på säkerheten.
    Jag gör faktiskt inte det... Om jag nu åker buss så sitter hon i sin vagn!
Svar på tråden Åka utan bilstol?