Hur länge klarar man ?
Hur länge klarar man av att vara ensam om ett barn fastän man är två . Min sambo är borta i veckorna . Hela veckorna . Åker söndag eftermiddag och kommer hem fredag kväll . Jag är hemma med vårt gemensamma barn , jag cyklar till dagis & jobb VARJE dag för att kämpa ihop för levebrödet . Jag tar hand om hemmet , maten , hunden , hämtning/lämning på dagis , badning , nattning , JA ALLT !
På helgerna ska vi hitta på saker tillsammans är det tänkt så någon tid på städning finns inte till helgen och i veckorna hinner jag knappt hem förrän det är läggdags & varje dag slänger jag mig bara på soffan för att hämta andan & låta mig själv få en gnutta ro en liiiiten stund .
Jag har vår son omkring mig STÄNDIGT (förutom när han är på dagis & jag på jobbet) Har nästan inga anhöriga i närheten som kan ge mig avlastning . Jag vill inte BE om hjälp hela tiden utan skiter hellre i att be om hjälp och gör det själv för att slippa skämmas .
Men ärligt , borde man skämmas för att ta emot lite hjälp någon gång ? Eller ska man klara det eftersom man är ju just mamma .
Kan tillägga att man sambo har gått en utbildning & gör nu praktik för att förhoppningsvis få sitt drömyrke . Om ni undrar vad han gör hela veckorna .
Jag missunnar min sambo ingenting , utan tycker det är kul att han får göra något som han vill & göra lite karriär . Men ärligt , jag orkar typ inte hur mycket som helst .
Jag beundrar verkligen ensamstående mammor !
Finns det några vardagsknep att underlätta allt som hänger över mig ?
Hur har ni det fördelat hemma ?