• Anonym (skämms)

åt äggskal fick magsmärtor och nu diarre!!! RÅD

idiot som jag är ville jag utmana ödet och prova äta äggsklal fick enorm smärta ca 40 min efter 2 timmar känndes det lite bättre men nu mår jag skit sprungit och haft rännskita , känner mig smått illamående och allmänt kontsigt,.

Snälla VAD KAN DET VARA`?? ÄR SÅ RÄDD FÖR ATT FÅ MAGSJUKA OCH DIARE OCH SPYA  

• Svar på tråden åt äggskal fick magsmärtor och nu diarre!!! RÅD
  • Stårscha

Det är nog bara att låta naturen ha sin gång och vänta tills det går över.

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • Anna Svenssonliv

Var det stora vassa bitar av skal? Själva skalet är egentligen inte giftigt eller farligt. Det består av kalcium.
    Ring sjukvårdsupplysningen o berätta hur du mår. Det lär bero på ngt annat.

• Anonym (skämms)
    Anna Svenssonliv skrev 2011-04-26 19:48:07 följande:
    Var det stora vassa bitar av skal? Själva skalet är egentligen inte giftigt eller farligt. Det består av kalcium.
    Ring sjukvårdsupplysningen o berätta hur du mår. Det lär bero på ngt annat.
    sitter i kö väntar på att bli uppringd, jag typ en hel äggskal=(  trodde skulle vara nyttigt så blåst, tänk så har jag fått samonella
  • Anonym (skämms)
    Stårscha skrev 2011-04-26 19:47:30 följande:
    Det är nog bara att låta naturen ha sin gång och vänta tills det går över.
    går det över har sån panik för diarrie och kräkas, är sååå räddd
  • Anonym (skämms)

puttar upp tråden

• Anonym

Du kan bli kass i magen och få diarré av själva oron...

• Anna Svenssonliv

Jag tror verkligen inte du fått salmonella av svenska ägg köpta i handeln. Oroa dig inte för det. Men hursomhelst mår du ju dåligt så jag hoppas du får hjälp snart.

• Anonym (skämms)
    Anna Svenssonliv skrev 2011-04-26 20:03:19 följande:
    Jag tror verkligen inte du fått salmonella av svenska ägg köpta i handeln. Oroa dig inte för det. Men hursomhelst mår du ju dåligt så jag hoppas du får hjälp snart.
    prata med ssk han ba skratt och fråga hur jag fick i mig ett helt äggskal, men att det är bra att jag har fått diarre för då har det kommit ut , men saken e den åt även kycklinfile som jag stekte men tror inte det kan vara det då jag fick ont i magen direkt efter att 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (skämms) skrev 2011-04-26 20:15:48 följande:
    prata med ssk han ba skratt och fråga hur jag fick i mig ett helt äggskal, men att det är bra att jag har fått diarre för då har det kommit ut , men saken e den åt även kycklinfile som jag stekte men tror inte det kan vara det då jag fick ont i magen direkt efter att 
    Det lär ju inte vara salmonella om du åt ägget idag. Salmonella har en inkubationstid på minst 2 dagar, så du skulle alltså inte kännt nåt förrän om två dar tidigast. Hur stekte du kycklingen? Genomstekt?
  • Lemuu

filippa?

tror inte det är nåt farligt, hört det tom är bra med äggskal.. men ring 1177 annars då, bara läkare som vet .

Svar på tråden åt äggskal fick magsmärtor och nu diarre!!! RÅD