• vinnis

Gick bonusmamman för långt?

Men vad kumt....Vadå vill hon att ungen ska bli mobbad lr? Vad var anledningen till att hon gjorde det? Kan knappast ha varit att hon tyckte det skulle bli snyggt eller.. totalt respektlöst..Vilken jubelidiot...

• vinnis

Tänkte att de kanske vore bra om du å pappan sätter er å diskuterar lite saker angående dottern, är det så att det brister i kommunikationen er emellan annars?

Verkar som du och exet har en icke så välfungerande relation med tanke på att han slänger på luren i örat bara sådär..Tråkigt för det e dottern som blir lidande...Och att hans sambo/ fru el whatever tar sig sådana friheter i synnerhet när det INTE gynnar dottern är helt befängt!

• vinnis
    crazy mom skrev 2011-04-26 21:26:02 följande:
    Tycker att fler faktorer spelar in...

Åldern på barnet?   Om pappan var inblandad i klippningen?

Min dotter säger också ofta att hon vill bli snaggad när hennes pappa och bror blir det. Jag vill att hon ska vänta då hon är 3år, men framförallt har jag upptäckt att det är mitt genustänk som i detta fallet gör det svårt att hon ska ha kort hår. =)
    Men herregud "genustänk" ... barnet blir ju mobbad nu i skolan enligt ts pga bonusmammans sjuka upptåg
  • vinnis
    Tänkare skrev 2011-04-26 21:32:05 följande:
    Förlåt om jag var otydlig. Flickan är mobbad sen tidigare. Inte pga bonusmamman. Ber om ursäkt, menar bara att hon inte lär få det lättare nu. Barn är så elaka mot varandra och detta är inte hennes stil och hon har redan ångrat sig.

Som svar på din tidigare fråga angående vår kommunikation så är den värdelös. Tyvärr.
    Ok ts det verkar inte som att du har det så lätt just nu=( problemet verkar ligga på ett helt annat plan..  Jag tycker du skall ta kontakt med skola och förklara dotters situation om du inte redan gjort detta. Dottern kan även behöva tala med någon kurator eller liknande. Detta måste ni komma till botten med, stackars tös..

Barn handlar ofta impulsivt och klarar inte av att ta viktiga beslut och det skall dem inte behöva heller. Så angående en klippningen som blev en sådan markant förändring borde bonusmamman tänkt en extra gång på vad hon sysslade med, det är inte ens hennes barn!
  • vinnis
    pigglet skrev 2011-04-26 21:38:13 följande:
    Blir barnet mobbat efterson hon har kort hår? Eller var hon det innan?

Jag kan ju tycka att man har lite ansvar som förälder (och alla andra också) här. Dottern VILLE ha kort hår. Och hon fick det! Tänk om hon hade fått mötas av positiva reaktioner i stället - "men SÅ fin du blev!" "oj, det ser ut som en skön frisyr nu i sommar när det blir varmt!"  "hoppsan, det var modigt att våga klippa av ALLT hår"  "nu blir nog kompisarna avundsjuka!"  "ska vi köpa lite spray-färg om du vill vara lite extra festlig på kalaset?"

(det var inte "bonusmammans sjuka upptåg" - det var vad dottern VILLE. Och att klippa håret är väl inget sjukt upptåg heller? Dessutom - hår växer ut! Hade det varit piercing eller tatueringar däremot...)
    JAA TÄNK OM hon skulle fått positivt bemötande, men det kommer hon inte få för vårat samhälle ser ut på ett visst sätt och som föräldrar har vi ansvar...ATT SKYDDA VÅRA BARN i den mån det går... att raka av allt hår på en sjuårig flicka varpå hon ÅNGRAR sig och som följd av detta blir mobbad i skolan är jävligt oansvarigt och korkat...det är framförallt barnens bemötande i skolan  som jag oroar mig för, att hon skall bli ännu mer mobbad än vad hon redan är, utskrattad och förlöjligad! eller du kanske tror att barnen på skolan kommer tycka hon e stencool nu helt plötsligt för att hon ser ut som en kille?
  • vinnis
    Tänkare skrev 2011-04-26 21:44:19 följande:
    Tack för din förståelse. FAktum är som jag sa tidigare, allt handlar inte om frisyren. Utan att bli totalt överkörd av en kvinna som känt barnet i 3 veckor sammanlagt ungefär. Jag tycker det är respektlöst.
    håller  med det är helt otroligt jag skulle skällt ut henne efter noter...
  • vinnis

Ja gjort e gjort.. så är ju det allra bästa att vara positiv om saken och göra det bästa av situationen, flickan har det tillräckligt jobbigt som det är...

• vinnis
    Tow2Mater skrev 2011-04-26 21:43:36 följande:
    Mren vad är det du vill? Att det inte händer igen? Att pappan ska skälla ut sin flickvän och tycka hon gjorde fel?
    klart han ska skälla ut henne..hon borde inte få va nära flickan,respektlös människa...
  • vinnis
    Smulansmamma skrev 2011-04-26 22:52:42 följande:
    Själv är jag bonusmamma och skulle inte låta mitt bonusbarn göra något liknande utan att pappa eller mamma vet om det och har "ok:at" det. Tycker inte att jag är rätt person att bestämma för det är inte mitt barn. Skulle liksom inte själv bli glad om jag var biomamma. Jag gör inte sånt som jag vet att jag själv inte skulle acceptera. Försöker att tänka så :)
    precis, behandla andra så som du vill bli behandlad
Svar på tråden Gick bonusmamman för långt?