Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

vet hon att jag är mamma?

mamma91 skrev 2011-04-26 22:32:28 följande:
    ja denna oro hade jag inte innan den kommenatren å det kanske inte är så konstig  och det hjälpte ju inte att barnmorskan som oxå va med frågade när bvc sköterskan gått ut "Ammar du? "  då förkladarde jag hur det var och fick svaret tillbaka "jaha men då kankse hon inte vet vem som är mamma"
    dettta har satt igång många tankar hos mig å jag kan ju inte sticka under stolen att det sårade mig väldigt mycket.. efter det så undrar jag varje dag om jag gör rätt typ ligger hon för mycket i babygymmet eller baby sittern.. 
    Men herregud, vilken korkad kommentar! Jävla dumheter, rent ut sagt. Den människan skall du definitivt inte har mer att göra med.

Självklart vet ditt barn att du är mamma. Hon känner igen din röst och vet hur du luktar. Anknytning sitter faktiskt inte enbart i bröstmjölken.

Och det är dessutom  inte ett dugg konstigt att en fyramånaders blir otröstlig en stund efter en spruta som gör ont.
    mamma91 skrev 2011-04-26 21:29:57 följande:
    Försöker mysa så mycket det går när jag ger henne flaska och ibland får man ögonkontakt men hon tittar mäst på flaskan. har även provat att mysa hud mot hud efter maten men hon kan inte ligga still och blir ofta lite sur verkar det som.. Så snäll hur gör ni som flaskmatar??
    och är det nån mer som känner lika? är glad för alla svar och tips!!! Glad
    Du behöver inte ha ögonkontakt med henne hela tiden medan du matar. Om du har henne i famnen eller ligger nära henne hör hon ditt hjärta slå och känner din kroppsvärme. Om du känner att du vill ha henne nära längre stunder kan du testa om hon gillar att bäras i sjal. Ett annat bra sätt att få mycket hudkontakt är babymassage.
    So say we all
Svar på tråden vet hon att jag är mamma?