Inlägg från: Hankii |Visa alla inlägg
  • Hankii

hur ofta byter ni lakan?

Jag byter lakan, påslakan och allt det där varje vecka.. hade en vän hos mig en helg och då "bäddade jag rent" och då säger hon - du bytte ju lakan förra gången jag va här ( alltså en vecka innan ungefär) och sen kollade hon med en konstig min och säger att hon byter lakan och dylikt kanske 2 gånger per år Förvånad , jag blev chockad av det svaret, jag tycker det är lite små äckligt!!

Hur ofta byter ni lakan och de? 

• Svar på tråden hur ofta byter ni lakan?
  • Hankii
    Luullis skrev 2011-04-27 11:59:47 följande:
    2 gånger i veckan i regel. Har barn som spiller välling, hundar som ibland sover med oss.
    okej men det är ju förståligt, hundar kan ju dra in massa sand och grus :) 
  • Hankii
    Sara 86 skrev 2011-04-27 12:01:45 följande:
    minst 2 ggr/mån alltså varannna vecka, och är dem skitiga byter jag ju självklart fler ggr. Älskar känslan av rent och fräscht när man lägger sig.
    Jag älskar också att lägga sig när det är rent och fräscht Glad
  • Hankii
    Joddan skrev 2011-04-27 12:08:37 följande:
    Byter gör jag inte så ofta, men tvättar dem minst en gång i veckan. Men mkt mer sällab innan jag fick barn. Nu så drar jag mig för att lägga mig i "smutsiga" lakan. Nu älskar jg nymanglade väldoftande lakan så jag tvättar dem gärna ofta! . Värre när jag var nyutflyttat tonåring.
    kommer också ihåg min tid som nyinflyttad tonåring, då hade man andra saker i skallen än att städa/ byta lakan Glad
  • Hankii
    finskaflikkan skrev 2011-04-27 12:09:43 följande:
    1gång varannan vecka... att göra de bara 2ggr år? Fyfan... kryper inte sängkläderna av sig själv därifrån efter ett tag?
    Ja man kan ju börja undra, jag tycker det är vidrigt att hon byter 2 gånger per år 
  • Hankii

Min sambo äter alltid i sängen innan han ska sova, kanske en macka eller så, de smular ju lite, sen har vi en katt som ska ligga huller om buller i sängen så det blir en massa katt hår också, sen så snusar min sambo, och ibland glömmer han att ta ut snuset, så ibland blir det massa snusfläckar i sängen.
    Därför vill jag byta lakan så ofta som möjligt, sen finns det ju inget härligare än att krypa ner nyduschad i en nybäddad säng som inte är knölig eller nått Flört 

• Hankii
    La Lola skrev 2011-04-27 13:00:46 följande:
    Klliver han upp sen o borstar tänderna?
    Låter väldigt omständigt isf.

sover han med snus oxå?
    Tandborstning...?
    Han borstar tänderna på kvällen ett tag innan han äter, sen stoppar han in en snus, så det är väl inte en så praktisk tandborstning direkt. Han "sover" inte med snus, utan det kan hända att han glömmer att ta ut den och sen somnar.. 
Svar på tråden hur ofta byter ni lakan?