• trettioplus

Vem är du?

Och svara nu inte "lite av det och lite av det", för det är sååå tråkigt!

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är du?
  • Analoga

Ha ha - jadu det här var inte lätt, men bullmamman ligger väl närmast till hands. Vad nu det innebär att vara bullmamma? :D

Du glömde alternativt hönsmamma - det är jag

• MammaG

Jag kunde inte rösta för, hur trist det än gör mig, så var det enda som inte stämde in på mig "den ovilliga föräldern". Jag älskar att vara mamma till min pöjk, med allt vad det innebär.

Jag är dock ytterst sällan sträng, för jag kan inte se poängen. Finns inget jag uppnår med det som jag inte upp med dialog.

Får jag hitta på en egen kategori? För jag kom just på att jag är "Dialogföräldern"

• trettioplus

Med flexiförälder menar jag nog en sådan som inte försöker vända ut och in på sig för att få allting perfekt, utan kan servera kräm till middag om det är enklare en dag eller skicka ungen till förskolan i något för korta byxor.
    Hen kanske inte heller har så förbannat välstädat jämt, tycker att det kan vara okej med pizza mitt i veckan och rycker på axlarna åt alla som förfasar sig.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Siriva
    trettioplus skrev 2011-04-27 14:06:17 följande:
    Med flexiförälder menar jag nog en sådan som inte försöker vända ut och in på sig för att få allting perfekt, utan kan servera kräm till middag om det är enklare en dag eller skicka ungen till förskolan i något för korta byxor.
    Hen kanske inte heller har så förbannat välstädat jämt, tycker att det kan vara okej med pizza mitt i veckan och rycker på axlarna åt alla som förfasar sig.
    Stämmer precis! Skrattande
  • sallybuse

Fanns ingen som passade på mig tyckte jag.Jag är mormor till 2 st underbara pojkar och dom är det bästa vi har.Älskar dom av hela mitt hjärta.Sen är jag mamma o fru.Och idag har jag och min man varit tillsammans i 33 år.De du försök att slå de.

• Teyla Emmagan

Ovillig kanske, jag gillar inte att leka tråkiga lekar. Det blir ganska dödstrist efter ett tag att smaka på soppan hon har lagat.

• Millicent

Flexi fast ambitiös. Jag ser det som jätteviktigt att vara en språngbräda för mina barns känslomässiga utveckling och att ge dem bra förutsättningar att må själsligt bra i livet. Fyrkantiga regler som inte kan ändras, ideologism mm ligger inte för mig.

Svar på tråden Vem är du?