Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Hur är det nu med ägglossningstest och Pco?

Ztar skrev 2011-09-08 21:43:13 följande:

Ja har PCO...

De är som ovanstående skriver Clearblue Digitala ÄR svindyra men ger korrekt utslag.
    Stickor kan både vara missvisande o svåra för oss med pco att avläsa efterom båda strecken MÅSTE vara lika starka el den ena strecket tom lite starkare...

Ja har läst  nånstans att stickorna mäthalt dessutom är så mkt lägre än CB digitala o de kan därför göra att de visar fel resultat.
    En edPCO har redan så hög halt av de där ämnena i kroppen att de inte går att förlita sig på stickor...
    Ja ska vara ärlig o säga att ja testade med BÅDE OCH dagligen... löjligt men...

Jag är idag mamma till en 13 månadersgosse... Så, beroende på hur gärna man vill bli mamma... så tycker o tror jag nog att man kan bekosta sig de där dyra digitala fr CB. Där fr man inget veligt svar heller som fr stickorna utan de är "ja" el "nej"!

Hoppas de kunde besvara nåna tankar mittinlägg Skrattande

Ja och man delar ju kostnaden med sin partner såklart, så dyrt är det inte heller. Man testar ju bara fram till smiley och kan använda gratis app som clue för att vet när man ska börja testa ungefär.. Kanske dyrt om man har väldigt oregelbunden cykel som det kan bli vid pcos men annars räcker ju ett paket minst 2 cyklar. 

Jag misstänker att jag kanske har fått pcos. Testerna ger utslag tidigt, dag 12 sista cyklarna så äl dag 13, sen är jag nu +19 dagar från äl och fortfarande ingen mens och neg graviditetstest så börjar misstänka att jag fått pcos och får utslag för tidigt eller falska utslag på äl test. Ska va omöjligt att gå mer än 16 dagar från äl och inte fått mens utan att va gravid annars.. vi ska på fertilitetsutredning om några månader.

Någon som vet om de kollat pcos under fertilitetsutredning?
Svar på tråden Hur är det nu med ägglossningstest och Pco?